Więcej samolotów i nowe trasy. Jak zmieni się Modlin?
Zgodnie z zapowiedziami dyrektora generalnego Ryanaira, Michaela O’Leary’ego, przewoźnik zainwestuje na lotnisku ponad 400 milionów dolarów. Kluczowym elementem planu jest podwojenie floty stacjonującej w Modlinie – z czterech do ośmiu samolotów. Pierwsze trzy nowe maszyny mają pojawić się w bazie już w grudniu 2026 roku.
Ta inwestycja przełoży się bezpośrednio na ofertę dla podróżnych. Ryanair planuje uruchomienie co najmniej 25 nowych tras, dzięki czemu siatka połączeń z Modlina wzrośnie do 60 kierunków. Rozwój operacji lotniczych stworzy również nowe miejsca pracy – przewoźnik zatrudni 200 dodatkowych osób, w tym pilotów, personel pokładowy i inżynierów.
Przeczytaj o przebiegu konfliktu Ryanaira z lotniskiem w Modlinie w naszym archiwalnym tekście
Rozbudowa terminala i nowa kolej. Koniec problemów na lotnisku?
Umowa nakłada konkretne zobowiązania również na Lotnisko Warszawa-Modlin. Aby sprostać rosnącej liczbie pasażerów, której prognozowany wzrost ma sięgnąć 5 milionów rocznie do 2030 roku, port lotniczy przejdzie gruntowną modernizację. Do września 2027 roku terminal zostanie rozbudowany, a liczba stanowisk odprawy wzrośnie z czterech do ośmiu. Zwiększy się także liczba miejsc postojowych dla samolotów – do 12.
Najważniejszą informacją dla pasażerów jest jednak zapowiedź poprawy dojazdu. Jak wskazał wiceprezes lotniska Jacek Kowalski, do końca 2027 r. zostanie wybudowane połączenie kolejowe do terminala. Ma to rozwiązać jeden z największych problemów portu i ułatwić komunikację z centrum Warszawy. Rozbudowa infrastruktury stworzy dodatkowe 400 miejsc pracy w obsłudze naziemnej, ochronie i usługach.
Lotnisko Warszawa-Modlin: