Transport publiczny

Tramwaj na Zieloną Białołękę. Podpisano umowę na projekt linii

Znamy projektanta nowej linii tramwajowej w Warszawie. Nowa inwestycja może być porównywana w skali z obecnie realizowanym projektem tramwaju do Wilanowa.

Tramwaj na Zieloną Białołękę powstanie. Znamy projektanta

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla nowej trasy tramwajowej, która dotrze na wschodnią część Białołęki. Do realizacji tego zadania wybrano firmę Voessing Polska sp. z o.o.

Zaprojektowana trasa będzie mieć prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej, gdzie będzie się łączyć z istniejącą siecią tramwajową. Dalej torowisko będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie powstanie nowa pętla autobusowo-tramwajowa.

- Taki przebieg pozwoli na sprawne połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza oraz istniejącą siecią tramwajową - powiedział PAP rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.

Tramwaj na Zieloną Białołękę - kiedy ruszy budowa?

Cała inwestycja tramwaju na Zieloną Białołękę ma na celu włączenie odległych terenów Białołęki do miejskiej siatki komunikacyjnej i tym samym ułatwienie mieszkańcom tej części miasta dotarcie do centrum.

Wybrany projektant będzie miał około 42 miesięcy na realizację zamówienia, co oznacza, że dokumentacja powinna być gotowa w I kwartale 2028 r.

Budowa tramwaju na Zieloną Białołękę ma zatem szansę rozpocząć się dopiero za cztery lata, w 2028 roku. Wartość umowy wynosi nieco ponad 25 mln zł brutto. Wstępnie realizację tej inwestycji zaplanowano na lata 2028-2030.

Tramwaj na Zieloną Białołękę - zobacz jak będzie wyglądał:

Zabytkowy niemiecki tramwaj na ulicach Warszawy