Tunel ma zwiększyć bezpieczeństwo ruchu pociągów na linii Warszawa–Terespol oraz usprawnić ruch drogowy w mieście. Zastąpił przejazd, na którym kierowcy musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami.
Tunel w Sulejówku otwarty
Na miejscu powstała nowa droga, po jednym pasie ruchu w każdą stronę wraz z chodnikiem i ścieżką rowerową. Piesi do tunelu mogą dojść schodami, a osoby o ograniczonej możliwości poruszania mogą skorzystać z wind.
- Bezpieczeństwo jest priorytetem w ruchu kolejowym i każde nowe bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększa jego poziom. Bezkolizyjna przeprawa w Sulejówku - ta właśnie otwarta w al. Piłsudskiego oraz ta, która powstanie w ciągu ul. Przejazd/Krasińskiego - to bezpieczne przewozy i lepsza komunikacja w mieście. Dzięki inwestycjom współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej wykonane prace realnie poprawiają warunki życia mieszkańców i wspierają rozwój lokalny - powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.
Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel zaznaczył, że w Polsce przybywa bezkolizyjnych skrzyżowań, dzięki czemu zwiększane jest bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. - Tylko na Mazowszu w ostatnim czasie oddaliśmy obiekty w Legionowie, Zielonce, Tłuszczu oraz w Kobyłce. W Sulejówku, który leży na ważnej linii kolejowej wschód-zachód, powstanie jeszcze jeden bezkolizyjny obiekt, dzięki któremu miasto zyska bezpieczniejszą komunikację - dodał.
Kolejna inwestycja dla mieszkańców
Równocześnie z otwarciem tunelu, kolejarze podpisali umowę na budowę kolejnego tunelu, w ciągu ul. Przejazd/Krasińskiego, pod linią kolejową nr 2 Warszawa–Terespol. - Projekt obejmie swoim zakresem około 90-metrowy tunel drogowy wraz z przebudową układu przyległych ulic. Będzie na nim jezdnia składająca się dwóch pasów ruchu oraz chodnik i ścieżka rowerowa. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się ułatwią windy - przekazali kolejarze.
Obiekt zastąpi obecny przejazd, a kierowcy nie będą musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami.
W woj. mazowieckim skrzyżowania bezkolizyjne, poza Legionowem, powstają także w Pruszkowie i Celestynowie. W Ciechanowie budowany jest wiadukt pieszo-rowerowy, a w Teresinie powstanie tunel drogowy pod torami. Kolejarze wybudowali też bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Legionowie, Otwocku, Wołominie, Zielonce, Kobyłce, Tłuszczu, Toporze i Jasienicy Mazowieckiej.