Dlaczego metro nie jeździ?
W najbliższy weekend, 19-20 października, na stacji Racławicka zostanie wymieniona rozdzielnica prądu stałego, która bezpośrednio zasila przejeżdżające pociągi metra. Stare urządzenia będą zastąpione najnowszymi – wyposażonymi w zaawansowaną elektronikę. Zapewnią dużo wyższy poziom bezpieczeństwa obsługi podziemnej kolei.
Prace w metrze – skrócona linia M1, zamknięte stacje. Komunikacja zastępcza ZM1
Prace na pierwszej linii metra zaczną się o północy z piątku na sobotę (18/19 października). Tej nocy, do końca kursowania, ruch pociągów będzie się odbywał tylko na północnym odcinku, od Młocin do Świętokrzyskiej.
W weekendy metro wozi pasażerów do późnych godzin nocnych, dlatego zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM1. Autobusy będą jeździły wzdłuż trasy linii M1, między stacjami Kabaty i Świętokrzyska.
W sobotę rano, od początku kursowania pociągów, wyłączone z użytkowania zostaną stacje:
- Pole Mokotowskie
- Racławicka
- Wierzbno.
Ruch pociągów metra będzie się odbywał na dwóch odcinkach: od północy na trasie Młociny – Politechnika i od południa z Kabat do Wilanowskiej. Taka organizacja ruchu potrwa do końca weekendu. Przez całą sobotę, 19 października, metro na linii M1 będzie jeździło według niedzielnego rozkładu, wraz z kursami nocnymi.
Zmieni się także trasa linii ZM1 – autobusy będą kursowały między przystankami Metro Wilanowska i Pl. Konstytucji 02. Dodatkowo pasażerowie będą mogli skorzystać z zastępczej linii tramwajowej 74 na trasie: Wyścigi – Puławska – Marszałkowska – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa – pl. G. Narutowicza.
Od poniedziałkowego poranka (21.10) metro linii M1 ma jeździć już według rozkładu na całej linii.
Będzie nowa, najdłuższa linia metra w Warszawie. Ważna umowa już została podpisana
Farma Halloween stanęła przed Galerią Młociny, zdjęcia: