Warszawa Wschodnia coraz bliżej przebudowy
- Na środę zaplanowany jest briefing, podczas którego poinformujemy o ogłoszeniu przetargu na Warszawę Wschodnią. [...] Jeśli chodzi o szacunkową wartość, to mówimy o okolicach 4 mld zł. Spodziewamy się ofert może trochę niższych - powiedział w poniedziałek Malepszak.
Jak wcześniej informował wiceminister, obecnie pociągi na dworzec Warszawa Wschodnia od strony Rembertowa wjeżdżają bardzo powoli, z prędkością 40 km/h, a po modernizacji będzie to 120 km/h. Dodał, że dzięki temu będzie można uzyskać wyższą przepustowość.
Warszawa Wschodnia po przebudowie - co się zmieni?
O tym, jakich nowości po przebudowie Warszawy Wschodniej mogą się spodziewać pasażerowie, z Karolem Jakubowskim z PKP PLK rozmawiał w grudniu ubiegłego roku reporter Radia ESKA. - W ramach inwestycji przewidujemy przebudowę wszystkich peronów, przejść podziemnych oraz budowę nowego pełnego zadaszenia. Po modernizacji cała stacja będzie w pełni przystosowana do obsługi podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Między innymi wybudowane będą windy. Informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów będą z kolei wyświetlane na ekranach - zaznaczał wtedy Jakubowski.
Podsumowując, największą zmianą ma być przykrycie wszystkich peronów wielkim dachem, który miejscami będzie szklany. Zmodernizowane mają zostać także tunele dla pieszych pod peronami. Przebudowane zostaną rozjazdy kolejowe na terenie stacji, dzięki czemu ruch pociągów ma odbywać się płynniej.
Według planów po zakończeniu modernizacji Warszawy Wschodniej ma nastąpić przejście do modernizacji warszawskiej linii średnicowej.
Warszawa Wschodnia. PKP i miasto planują modernizację i zmiany wokół - zobacz zdjęcia i wizualizacje:

