PKP Intercity planuje przeznaczyć do 2030 r. 3,4 mld zł na unowocześnienie zapleczy technicznych i bocznic kolejowych - poinformował 22 grudnia kolejowy przewoźnik.
Inwestycje PKP: nowa myjnia na bocznicy Warszawa Grochów
Jednym z projektów jest budowa myjni sezonowej na bocznicy Warszawa Grochów.
W postępowaniu przetargowym na realizację inwestycji na Grochowie najkorzystniejszą ofertę złożył Mostostal Kraków S.A. Jej wartość wynosi 10,89 mln zł netto, czyli 13,39 mln zł brutto. Projekt stanowi element rozwoju infrastruktury technicznej przewoźnika i wpisuje się w długofalową strategię zwiększania efektywności utrzymania floty.
Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na przełom stycznia i lutego 2026 r. Zgodnie z założeniami realizacja inwestycji ma potrwać do ośmiu miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Warszawa Grochów to największa bocznica kolejowa w Europie, której historia sięga lat 30. Cały kompleks to 64 hektary i aż 57 km torów. To tam pociągi przechodzą naprawy, gruntowne przeglądy, czyszczenie i przygotowanie do trasy. Obsługiwane są tu zarówno wagony, lokomotywy, jak i składy Pendolino. Codziennie w trasę rusza stamtąd około 80 pociągów PKP Intercity. Każdy wagon jest myty co kilka dni, a co dwa tygodnie przechodzi gruntowne czyszczenie.
PKP Intercity to największy międzyregionalny operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Firma oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, a Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) - połączenia ekspresowe.
Źródło: eska.pl, PAP
Nowa kładka nad torami przy stacji PKP Olszynka Grochowska: