Tramwajarze poszerzą przystanki tramwajowe na ulicy Wolskiej przy Płockiej. Po uruchomieniu w 2020 roku wolskich stacji metra, skrzyżowanie to stało się ważnym węzłem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Bemowa. "Liczba pasażerów korzystających ze stacji wzrosła w ciągu ostatniego roku o 40 procent. Ta sytuacja utrzyma się do momentu otwarcia kolejnych stacji na drugiej linii metra" - przekazały Tramwaje Warszawskie. Wpłynęła na to m.in. bliskość przystanków tramwajowych, które wybudowane lata temu nie spełniały wymogów - były za wąskie.
Wraz z inwestycją obejmującą budowę stacji metra Płocka, zlikwidowana została najpierw zawrotka, a potem lewoskręt z ulicy Wolskiej w Płocką dla kierowców jadących od strony Śródmieścia. Krytycznie do takiego rozwiązania odniósł się burmistrz Woli Krzysztof Strzałkowski i wolscy radni. Mają pretensję, że zmiany odbyły się bez konsultacji z nimi i mieszkańcami.
Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz uspokaja wszystkich zmotoryzowanych. "Liczba pasów drogowych się nie zmieni. Pozostaną po dwa pasy do jazdy prosto (do centrum i z centrum). Pozostanie oddzielny pas do skrętu w Skierniewicką, a dla skrętu w Płocką powstanie zawrotka na wysokości ul. Sokołowskiej" - powiedział rzecznik, dodając, że takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż obecna organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu. "Dodatkowo kierowcy jadący na wprost do centrum będą mieli dłużej włączone zielone światło o 20 sekund w każdym cyklu zmian świateł, co wpłynie na poprawę warunków przejazdu autem" - dodał Maciej Dutkiewicz.
Jak zaznaczają tramwajarze, platformy przystankowe zostaną poszerzone. Jedna do szerokości 4,5 a druga do 6,5 m. "To rozwiązanie zapewni pasażerom większą wygodę, a także podwyższy poziom bezpieczeństwa" - wskazują. Pojawią się też inne dodatkowe rozwiązania, w tym azyl dla pieszych na przejściu przez Wolską na zachodniej części skrzyżowania.
Przebudowa przystanków i zmiana organizacji ruchu drogowego przy Płockiej potrwa nie dłużej niż pięć tygodni.
To nie jedyne przystanki, które musiały zostać poszerzone. 14 przystanków powiększono na Grochowskiej. "Dzięki temu mogą z nich korzystać osoby z niepełnosprawnościami, osoby opiekujące się dziećmi w wózkach, a także seniorzy" - piszą Tramwaje Warszawskie.
Kolejnymi będą perony przystankowe na Grójeckiej i Krakowskiej, gdzie tramwajarze będą pracować wspólnie z miejskimi drogowcami, oraz przystanki na Jana Pawła II, od Feminy do ronda Zgrupowania AK "Radosław". "Złożyliśmy wniosek o decyzję środowiskową, po zakończonych pracach nad raportem oddziaływania inwestycji na środowisko" - poinformował Maciej Dutkiewicz.
Nie tylko Tramwaje Warszawskie zajmują się przebudową przystanków. "Przebudową Alej Jerozolimskich między rondem Czterdziestolatka a Mostem Poniatowskiego zajmie się Zarząd Dróg Miejskich. Inwestycja obejmie także przebudowę torów tramwajowych i wszystkich przystanków" - podkreślił Maciej Dutkiewicz.