Z Radomia do Warszawy ekspresowo w 2023? Kłopoty na budowie S7 z Grójca do stolicy

2020-10-05 12:52

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę z wykonawcą 15 kilometrowego odcinka od Lesznowoli do Tarczyna. To środkowy z 3 budowanych odcinków ekspresowej siódemki z Grójca do Warszawy.

Z Radomia do Warszawy ekspresowo w 2023? Kłopoty na budowie S7 z Grójca do stolicy. Powodem zerwania kontraktu były między innymi opóźnienia w realizacji. GDDKiA zarzuca wykonawcy, że po upływie prawie 1/3 czasu na ukończenie zadania, zaawansowanie wykonanych prac wynosi niewiele ponad 6 %. Wykonawca przedstawił raport, z którego wynikało, że na budowie pracowało 45 osób i 88 maszyn. Według GDDKiA zgodnie z monitoringiem pracowało tam 18 osób i 27 maszyn.

Ponadto GDDKiA zarzuca wykonawcy podpisanie bez zgody inwestora, umowy cesji wierzytelności z bankiem.

Wykonawca nie zgadza się z zarzutami, według niego „GDDKiA odstępuje od umowy na podstawie błędnej oceny sytuacji i pochopnie formułowanych wniosków” i nie wyklucza kroków prawnych. Jeszcze w tym roku ma być ogłoszony nowy przetarg. Inwestycja przedłuży się prawdopodobnie do 2023 roku.

Grójecka dycha 9.5

Moc punktów zdobędą tylko prawdziwi studenci! Wiesz, co oznaczają te słowa?

Pytanie 1 z 12
Co to jest fuksówka?
Źródło: Z Radomia do Warszawy ekspresowo w 2023? Kłopoty na budowie S7 z Grójca do stolicy