Ważna kwestia komfortu
Mobilne Punkty Poradnictwa to nie tylko miejsce, gdzie osoby w kryzysie bezdomności mogą się ogrzać czy zjeść kanapkę. Czekają w nich pracownicy chętni do pomocy w tym, gdzie zwrócić się chociażby w sprawie wyrobienia dokumentów czy informacji o pracy. Do wszystkich tych funkcji potrzebna jest odpowiednio duża, wygodna przestrzeń. Takie też jest wnętrze przegubowych solarisów, które zastąpiły przysłowiowe "deskorolki". - Są dłuższe, większe i bardziej przestronne. Są dostosowane do naszych potrzeb. Jest miejsce na termosy, na przewożenie gorących napojów i przewożenie naszych rzeczy - mówi Aleksandra Cacko, koordynatorka Mobilnego Punktu Poradnictwa. Do tego stabilny stolik, na którym można wypełniać dokumenty czy po prostu postawić kubek z herbatą.
Do tego większa przestrzeń pozwala na wydzielenie miejsca na rzeczy osób w kryzysie bezdomności, które odwiedzają punkt. Najczęściej to, co ze sobą mają, jest całym ich dobytkiem. Dlatego tak ważnym dla nich jest, żeby to miejsce było bezpieczne.
Mobilny Punkt Poradnictwa, jak sama nazwa wskazuje, nie stoi w miejscu, ale przemierza ulice miasta i zatrzymuje się w takich miejscach, jak jadłodajnie czy łaźnie. Osoby w kryzysie bezdomności mogą przejechać tym autobusem z innych przystanków, jak Dworzec Wschodni czy centrum Warszawy.
Konkurs na nazwę
Poprzednie autobusy zwane były deskorolkami, a to dlatego, że były długie i z boku wyglądały jakby jeździły na dwóch kółkach. Teraz poszukiwana jest nazwa dla obecnych autobusów.
- Zapadła mi w serce propozycja polegająca, byśmy nazwali autobusy imionami odbiorców, z którymi coś się wydarzyło w naszym autobusie, była jakaś pozytywna zmiana. Coś się udało im osiągnąć, przejść dalej w drodze pokonywania bezdomności, wyjść na swoje czy usamodzielnić się. Pomyślałam, że to super pomysł! A potem zaczęłam się zastanawiać kogo wybrać - przyznaje Aleksandra Cacko i dodaje, że takich osób było już wiele i wybór konkretnych imion mógłby być problematyczny.
Jeśli macie swoje propozycje nazw dla autobusów, możecie je zgłosić w komentarzach na profilu Mobilnego Punktu Poradnictwa na Facebooku.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!