Ryanair z nową inwestycją w Warszawie
Przewoźnik podkreślił, że Customer Service Escalation Centre, czyli centrum obsługi klienta ma wesprzeć pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, np. wynikających z niekorzystnych warunków pogodowych. "Centrum będzie odpowiedzialne za bieżące informowanie pasażerów o opóźnieniach, szybkie przekazywanie aktualizacji w czasie rzeczywistym oraz wyszukiwanie alternatywnych połączeń w przypadku anulowanych lotów" - przekazał Ryanair.
Przedstawiciele firmy dodali, że projekt ma opierać się na "zaawansowanych narzędziach cyfrowych", w tym rozwiązaniu opartym na sztucznej inteligencji, które - w ich ocenie - "umożliwi sprawną i skuteczną komunikację z pasażerem". Jednym z takich rozwiązań ma być chatbot, który obecnie jest udoskonalany przy pomocy firmy Amazon. Celem ma być skrócenie czasu rozmowy z klientem do 3-4 minut.
Nowe miejsca pracy czekają w Warszawie
W nowo powstającym centrum obsługi klienta do końca roku zatrudnionych ma zostać 200 osób. Jak wyjaśnił Michał Kaczmarzyk, prezes linii lotniczych Buzz, które należą do Grupy Ryanair, przewoźnik planuje do września zatrudnić 100 osób, rekrutując grupy po 25 osób w każdym miesiącu. Zatrudnieni mają zostać specjaliści obsługi klienta, IT, HR i administracji. Kaczmarzyk zwrócił uwagę, że będzie to dodatkowy zespół z dostępem do systemów przewoźnika. Dotychczas - jak przekazał - obsługą klienta zajmowała się zewnętrzna firma, która takiego dostępu nie posiada. Podkreślił jednocześnie, że umowa z zewnętrzną firmą zostanie zachowana, aby zapewnić krótki czas oczekiwania na kontakt z przewoźnikiem.
Kaczmarzyk przekazał też, że w tym roku przewoźnik szacuje, iż obsłuży 18,6 mln osób. Według niego jednak "jest szansa, by zbliżyć się do 19 mln pasażerów". Zapewnił, że pod względem floty, załóg i konserwacji samolotów przewoźnik jest w pełni zabezpieczony na sezon letni oraz zimowy.
Przedstawiciel Ryanair zapowiedział również, że flota przewoźnika "na pewno się zwiększy", choć nie podał szczegółów. Przekazał, że firma w Polsce ma zarejestrowane 74 samoloty, z czego 44 na stałe tu bazuje, a 30 jest rozrzuconych po innych krajach. Dodał, że Ryanair z Polski pokrywa cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Zaznaczył, że polski rynek jest dla przewoźnika "naprawdę ważny, stąd decyzja o dalszym inwestowaniu właśnie tutaj".
Tramwaj do Dworca Zachodniego - kolejny etap budowy - zobacz zdjęcia: