W połowie marca Rada Warszawy wpisała do Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta środki na prace przedprojektowe IV linii metra w wysokości 56 mln zł. Trasa ma mieć długość 26 km i połączyć Tarchomin z Wilanowem. Znajdą się na niej 23 stacje.
Zapowiedziane prace przedprojektowe linii M4 powinny zakończyć się do 2028 r.
Są pieniądze na prace przedprojektowe linii metra M4
Kwota 56 mln pozwala na ogłoszenie jeszcze w tym miesiącu przetargu na prace przedprojektowe dla całej planowanej IV linii metra. To ważny etap prac przygotowujących tę inwestycję do realizacji. Uzyskane analizy i dokumentacja pozwolą na precyzyjną lokalizację linii, stacji, wyjść oraz powiązań pomiędzy linią metra i komunikacją naziemną.
Jak wygląda projekt trasy IV linii metra?
Linia M4 będzie ważnym elementem systemu komunikacyjnego miasta - pokona bariery komunikacyjne przecinające Warszawę (linie kolejowe, arterie drogowe) i stworzy dogodne węzły przesiadkowe do innych środków transportu miejskiego.
Ponadto czwarta linia metra połączy wiele dzielnic - Białołękę, Bielany, Żoliborz, Śródmieście, Wolę, Ochotę, Mokotów, Włochy i Wilanów. Według wstępnych planów M4 będzie mieć długość 26 km i 23 stacje, w tym dwie wspólne dla linii M4/M2 i M4/M3. Na jej trasie będzie kilka węzłów przesiadkowych do linii metra M1 (stacja Marymont), M2 (Rondo Daszyńskiego), M3 (Żwirki i Wigury) i M5 (Plac Narutowicza), a także do naziemnej komunikacji miejskiej oraz linii kolejowych: radomskiej, średnicowej i obwodowej nr 20.
Tak będzie wyglądać 3. linia metra w Warszawie - zobacz zdjęcia: