budowa

i

Autor: Tramwaje Warszawskie

Z Warszawy

Będą duże utrudnienia w Warszawie. Zmiany dla kierowców, tramwaje nie dojadą do pętli

2025-02-24 16:30

Pod koniec lutego przedstawiciele Tramwajów Warszawskich przekazali nowe informacje z placu budowy tramwaju do Dworca Zachodniego. W pierwszy weekend marca inwestycja wejdzie w nowy etap, co wymusi wprowadzenie zmian w ruchu, które obejmą nie tylko kierowców. Czasowo wstrzymany zostanie bowiem ruch tramwajów na ulicy Banacha. Sprawdźcie szczegóły nowych utrudnień.

Spis treści

  1. Nowe utrudnienia w Warszawie - zmiany dla kierowców i komunikacji miejskiej
  2. Budowa tramwaju do Dworca Zachodniego - jakie kolejne utrudnienia?
  3. Tramwaj do Dworca Zachodniego - najważniejsze informacje

Nowe utrudnienia w Warszawie - zmiany dla kierowców i komunikacji miejskiej

Od pierwszego weekendu marca 2025 zmieniona zostanie organizacja ruchu przy skrzyżowaniu z Grójecką na ulicy Banacha. Warto przede wszystkim zaznaczyć, że tramwaje nie będą mogły dojeżdżać do pobliskiej pętli. Jak więc zmienią się trasy wybranych linii?

"Tramwaje linii 1, 14 i 25 nie będą dojeżdżały do pętli Banacha. Trasa »jedynki« zostanie wydłużona do pętli P+R Al. Krakowska, przy czym kursy wariantowe tramwajów tej linii - do placu G. Narutowicza - nie zmienią się. Na pętli na tym ochockim placu będą też kończyły trasy tramwaje linii 7, 14 i 25. Tramwaje linii 9 i 15, tak jak dotychczas, będą kursowały do pętli P+R Al. Krakowska. Ruch tramwajowy na ulicy Banacha będzie wstrzymany co najmniej do końca roku" - poinformowali przedstawiciele Tramwajów Warszawskich.

Autobusy linii 154, 157, 167, 191, 208, 414, 521 oraz N01 i N43 pozostaną na niezmienionych trasach objazdowych. Zamiast na przystanku Bitwy Warszawskiej 1920 r. 06 pojazdy będą się jednak zatrzymywały na przystanku tymczasowym Bitwy Warszawskiej 1920 r. 56. Pasażerowie nadal bez problemu dojadą też autobusami linii 128, 136, 154, 172, 175, 186, 188, 191, 414 oraz 504 do Centralnego Szpitala Klinicznego.

Jeśli zaś chodzi o utrudnienia dla kierowców, ci muszą przygotować się na zajęcie przez budowniczych jezdni ulicy Banacha, która obecnie służy do jazdy kierunku Bitwy Warszawskiej 1920 r. - od Pawińskiego do Grójeckiej. - W obu kierunkach kierowcy pojadą po południowej jezdni, którą obecnie jeżdżą wyłącznie w kierunku Żwirki i Wigury. Z Banacha na skrzyżowaniu z Grójecką będzie można jechać w dwóch kierunkach: prosto, w stronę Bitwy Warszawskiej 1920 r. lub w prawo, w ulicę Grójecką do centrum. Priorytet dostaną autobusy jadące prosto, dlatego żeby ich nie blokować, nie będzie można skręcać w lewo, w kierunku alei Krakowskiej. Objazd poprowadzi ulicami Pawińskiego i Dickensa - przekazali przedstawiciele Tramwajów Warszawskich. Poza tym z jezdni północnej na południową przełożony zostanie ruch na odcinku ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. przy skrzyżowaniu z Grójecką.

W jakim celu wprowadzone zostaną opisane powyżej zmiany? Ich zastosowanie jest konieczne, aby wykonawca mógł przebudować kolejną partię instalacji podziemnych. Chodzi m.in. o sieć ciepłowniczą, kanalizacyjną oraz gazową. Celem prac jest odpowiednie dostosowanie instalacji do nowych obciążeń, tak aby ryzyko ewentualnej potrzeby ponownego rozkopywania tej okolicy zostało skutecznie wyeliminowane. Gdy zakończą się prace podziemne, wykonawca zajmie się m.in. budową nowego układu torowego.

Budowa tramwaju do Dworca Zachodniego - jakie kolejne utrudnienia?

Przedstawiciele Tramwajów Warszawskich nie ukrywają, że wraz z postępami na budowie organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie się jeszcze zmieniała. "Kolejne etapy będą wiązały się z zamykaniem wlotów Banacha czy Bitwy Warszawskiej 1920 r., a także czasowym wstrzymaniem ruchu tramwajów do pętli Banacha oraz P+R Al. Krakowska. Roboty te planowane są między czerwcem a październikiem. W tym czasie wyremontowane zostanie również torowisko między placem Narutowicza a skrzyżowaniem z Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Pozwoli to zminimalizować utrudnienia dla pasażerów" - poinformowali w nowym komunikacie.

Tramwaj do Dworca Zachodniego - najważniejsze informacje

Nowa trasa tramwajowa do Dworca Zachodniego będzie miała ok. 1,6 km. Korzystający z niej pasażerowie pojadą od stacji Warszawa Zachodnia, z podziemnego przystanku, ok. 500-metrowym tunelem pod parkiem Pięciu Sióstr. Tramwaje wyjadą z tunelu między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. i dojadą do węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu z ul. Grójecką.

"Dzięki tej inwestycji pasażerowie będą mogli dojechać tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, z którego łatwo będzie można przejść na perony kolejowe i autobusowe. Czas przejazdu z Grójeckiej wyniesie około pięciu minut, a ze stacji metra Politechnika - nieco ponad kwadrans" - czytamy na stronie Tramwajów Warszawskich. Cała inwestycja powinna być gotowa w 2026 r.

Warszawa Radio ESKA Google News
Autor:
Warszawa ma najnowocześniejszą spalarnię śmieci w Polsce! Ma taras widokowy na dachu