Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk podkreślił, że dzięki elektryfikacji linii 38 będzie można pojechać do Giżycka i Ełku łącząc w ten sposób Polskę Zachodnią np. Wrocław, Trójmiasto czy Świnoujście z Mazurami, a po otwarciu linii Rail Baltica, Olsztyn będzie skomunikowany z Suwałkami i Białymstokiem.
Nowe inwestycje PKP
Chraniuk poinformował też, że oprócz zakupu taboru, modernizacji linii, budowane są także nowe przystanki, które zwiększają dostępność podróżnych do kolei. Jak wyjaśnił, w 2019 roku było takich przystanków 389, a w 2022 jest ich 414.
Zdaniem prezesa Chraniuka frekwencja w pociągach PKP Intercity będzie rosła z roku na rok, by w 2030 sięgnąć 88 mln pasażerów.
Dla porównania, w roku 2019, ostatnim przed pandemią, PKP Intercity przewiozło 49 mln pasażerów.
Przewoźnik poinformował, że od stycznia do końca czerwca tego roku przewiózł 25,4 mln pasażerów. To najlepsza pierwsza połowa roku w historii spółki. W poprzednich dwóch latach ta liczba wynosiła mniej niż 12,5 mln, a w pierwszej połowie 2019 roku z PKP Intercity podróżowało 22,8 mln osób.