Inwestycje na Woli = ulice na Woli
To, że deweloperzy masowo przebudowują ulice, widać choćby po Woli, która już niebawem będzie miała setkę ulic wyremontowanych przez inwestorów.
W latach 2013-2022 deweloperzy przeprowadzili ustawowe prace na 30 wolskich ulicach. W tym okresie remontu lub przebudowy doczekały się ul. Hubalczyków, Karlińskiego, Sowińskiego na dwóch odcinkach, Nakielska, Goleszowska, Worcella, Gizów, Warneńczyka, Wschowska, dwa odcinki Karolkowej i Pawiej, Sienna, Pańska, Miedziana, Chmielna, Pereca, Wajnberga, Krochmalna, Wronia, Ogrodowa, Belottiego, Wawrzyszewska, Św. Stanisława, Kolska, Kłopot i Łucka.
-Inwestor Fabryki Norblina zgodził się zmienić swoje pierwotne plany i wyeksponować odkryty podczas remontu na Łuckiej przedwojenny bruk, który wiele lat temu przykryto asfaltem - mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.
W kolejce na remont czekają ulice, na które zawarto już umowy. Są to ul. Waliców, Burakowska, Karlińskiego, Kotlarska, Warneńczyka, Św. Stanisława, Stroma, Sienna, Bodzanty, Szarych Szeregów, Wronia, nowy odcinek Nakielskiej, dwa odcinki Łuckiej, projektowany odcinek Leszno/Solidarności, Pustola/Sowińskiego, Pola/Człuchowska, Miedziana/Pańska, Dzielna, Brylowska, Dzielna/Pawia, Szarych Szeregów, Norwida/Szulborska/Baltazara, Krochmalna, projektowana ulica w okolicach Kolejowej, Ludwiki, Ciepła, Złota, Wronia, Sowińskiego, dwa odcinki Pańskiej, projektowana ulica w okolicach Ordona, Ogrodowa, Sienna, Giełdowa/Dorożkarska, kolejny odcinek Krochmalnej, Koszycka, Człuchowska/Stroma, Wronia oraz Ciołka/Brożka/Koszycka.
Polecany artykuł:
Miasto wymaga, deweloper remontuje
Deweloperzy remontują i przebudowują drogi bo do tego zobowiązują ich przepisy.
- Uzgodnienie przyłączenia do drogi jest jednym z warunków uzyskania pozwolenia na budowę - zaznacza Jakub Dybalski z Zarządu Dróg Miejskich. W Warszawie nie tylko na Woli, ale też w innych rejonach miasta, budowano na tej zasadzie. Tak powstała choćby droga rowerowa wzdłuż Domaniewskiej czy przedłużenie ulicy Sarmackiej w Wilanowie. Dopiero co skończono przebudowę skrzyżowania Płochocińskiej i Spedycyjnej oraz Krzyżówki na Żeraniu.
Powodów, dla których deweloperzy muszą podjąć się takich prac jest kilka.
- Budowa inwestycji ma wpływ na funkcjonowanie okolicy. Rozwój dzielnicy to jedno, ale inwestorzy muszą pamiętać, że nowa zabudowa może powodować zwiększenie ruchu, co może być uciążliwe dla mieszkańców - mówi Krzysztof Strzałkowski - Dlatego wymagamy od deweloperów realizacji przebudowy układu drogowego na własny koszt. Tak, aby dostosować go do wzmożonego ruchu spowodowanego inwestycją, zmiany charakteru okolicy czy usuwania szkół, które powstały w trakcie budowy.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!