"Za każdym razem, kiedy rozmawiam z mieszkankami i mieszkańcami Rembertowa, tematem numer jeden jest brak bezpiecznych przejazdów przez linię kolejową i korki przed tutejszymi szlabanami. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli zlikwidować te uciążliwości – budując od razu dwa bezkolizyjne przejazdy. Jeszcze w tym roku rozpoczniemy prace przy wiadukcie w ciągu ul. Chełmżyńskiej, a dziś podpisujemy porozumienie w sprawie tunelu w ul. Marsa. Przekazując tę dobrą informację chciałbym podziękować za wspólną pracę przy tych projektach Ministerstwu Infrastruktury, władzom PKP PLK oraz gospodarzom i radnym dzielnicy" – mówił Rafał Trzaskowski w Urzędzie Dzielnicy Rembertów.
W ramach porozumienia powstanie nowa droga, która będzie prowadziła do tunelu. Rozpocznie się ona u zbiegu ulic Marsa i Ilskiego, gdzie wybudowane zostanie rondo. Zaś w tunelu zbudowanym pod torowiskiem kolejowym oraz ulicą Cyrulików znajdzie się jedna jezdnia o dwóch pasach ruchu oraz przystanki autobusowe. Będą one skomunikowane łącznikami z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy. Kierowcy z tunelu będą wyjeżdżali na środek ulicy al. Chruściela „Montera”, na wysokości ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu al. Chruściela „Montera” z ul. Cyrulików znajdzie się rondo.
"Jako stały użytkownik peronu w Rembertowie mam okazję regularnie obserwować sytuację drogowo-kolejową związaną z przejazdem na ul. Marsa. Nigdy nie zazdrościłem kierowcom, którzy czekają, żeby pokonać tę przeszkodę, bo w godzinach porannych mogą tu spędzić nawet pół godziny – czekając na otwarcie rogatek. Podobna sytuacja jest na Chełmżyńskiej. Ale dzisiaj jest dobry moment, żeby powiedzieć: jesteśmy na dobrej drodze, żeby te dwa elementy, utrudniające codziennie życie, zamienić na rozwiązania, które poprawią komfort – a w pierwszej kolejności bezpieczeństwo – mieszkanek i mieszkańców Rembertowa" – mówił Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolejnictwo.
Ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót budowlanych w tej inwestycji jest planowane na drugą połowę 2024 roku. Prace potrwają około 30 miesięcy.
Nowy wiadukt w ul. Chełmżyńskiej
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP PLK SA porozumiał się także w sprawie budowy wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej. Obiekt ma zostać oddany do użytku w ciągu najbliższych 20 miesięcy. Koszt tej inwestycji to 68,5 mln zł.
Konstrukcja pozwoli na wygodny przejazd nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową. Będzie na nim po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie ulicy powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Nie zabraknie tam także pochylnie oraz schodów i wind dla osób z niepełnosprawnościami. Po północnej stronie konstrukcji stanie zatoka autobusowa z przystankiem.
Nowy wiadukt będzie częścią nowej drogi, która znajdzie się między skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej. Będzie ona miała ok. 700 m długości, z czego ok. 140 m to długość wiaduktu.
Tunel w Wesołej
Jak zapowiada miasto, wkrótce mają ruszyć także prace przy budowie nowego tunelu w Wesołej. Ma powstać on w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku WP. Znajdzie się tam jednojezdniowa droga o dwóch pasach ruchu, wzdłuż której znajdzie się jednostronny chodnik i ścieżka rowerowa. Powstaną również wyjścia i windy prowadzące z tunelu na perony kolejowe oraz przystanek autobusowy przy ul. Okuniewskiej. Przetarg na budowę tunelu ma ruszyć 8 maja. Ma on zostać zbudowany w 28 miesięcy.