Autobusy elektryczne nie mają się jak ładować
W sobotę 14 stycznia została oddana do użytku nowa pętla autobusowa przy ulicy Ostroroga, która zastąpiła kraniec Młynów. Do nowej pętli dojeżdżają autobusy linii 106 i 136 - informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
Nowa pętla została wybudowana, aby zastąpić przystanki Młynów, bo stały się one za ciasne dla wszystkich autobusów obsługujących trasy 103, 106 i 136. Na pętli Ostroroga są dwa perony o długości 60 i 40 m, które mieszczą dwa autobusy 12-metrowe i trzy 18-metrowe. Wybudowano również wiaty przystankowe, chodniki i wiatę dla rowerów z zielonym dachem z rozchodnika. Zamontowano też ładowarki dla autobusów elektrycznych.
Od soboty w mediach społecznościowych pojawiają się zdjęcia nowej pętli, na których pod ładowarkami parkują autobusy spalinowe.
"Prowadzona jest procedura dopuszczająca ładowarki do użytkowania. Czekamy na montaż liczników i wtedy zgłosimy to do Urzędu Dozoru Technicznego. Jak tylko uzyskamy pozytywną decyzję dopuszczającą urządzenia do użytku na linię 106 skierujemy autobusy elektryczne" - wyjaśnił rzecznik Miejskich Zakładów Autobusów Adam Stawicki. "Mamy nadzieję, że stanie się to najpóźniej w ciągu miesiąca" - dodał.
Nowa pętla jest przy skrzyżowaniu Ostroroga z Wawrzyszewską. Od soboty 14 stycznia kończą na niej kursy i wyruszają w trasy autobusy linii 106 i 136. Zmieniły się też nazwy przystanków. Dotychczasowe przystanki Młynów – zarówno tramwajowe (linii 20, 23, 24) jak i autobusowe (linii 103, 106, 136, N45, N95) – zmieniły nazwę na Pl. Pole Elekcyjne, a te, przy których autobusy linii 106 i 136 kończyły i rozpoczynały swoje trasy, stały się dla nich przystankami przelotowymi. Nazwa Młynów oznacza od soboty tylko stację metra linii M2.