30 czerwca 2022 roku pierwsi pasażerowie z dzielnicy Bemowo skorzystali ze stacji metra zbudowanej obok skrzyżowania ul. Górczewskiej i ul. Powstańców Śląskich. Mieszkańcy osiedla Górce i części Jelonek dochodzą do niej na piechotę. Z pozostałych osiedli dowożą tramwaje i autobusy, ale docelowo północne Jelonki, Chrzanów i Karolin będą mieć własne stacje metra. W czwartek 11 sierpnia wydane zostało pozwolenie na budowę.
Metro na Karolin z opóźnieniem
Zgodnie z harmonogramem budowa trzech ostatnich stacji na zachodnim odcinku linii M2 - Lazurowa, Chrzanów i Karolin - powinna potrwać do kwietnia 2024. Termin ten jest od wielu miesięcy nierealny. Umowa z konsorcjum Gülermak - Astaldi została zawarta w 2018 roku, ale prace budowlane nie rozpoczęły się do dziś. Wniosek o pozwolenie na budowę warszawski ratusz złożył dopiero w grudniu 2020 roku.
Od tego czasu wojewoda Konstanty Radziwiłł i stołeczny samorząd przerzucali się odpowiedzialnością za opóźnienie. Ratusz oskarżał wojewodę o celowe opóźnianie ważnej dla miasta inwestycji, natomiast wojewoda wytykał błędy w dokumentacji. Teraz epopeja dobiegła końca.
Metro na Bemowie - gdzie będą stacje?
Stacja Lazurowa zostanie wybudowana obok pętli tramwajowo-autobusowej Osiedle Górczewska, po południowej stronie ul. Górczewskiej. Następnie metro skręci i pojedzie pomiędzy nowymi blokami osiedla Chrzanów. Lokalna stacja mająca obsługiwać osiedle jest planowana pod ul. Rayskiego, obok skrzyżowania z ul. Szeligowską.
Ostatnia stacja na linii M2 będzie nosić nazwę Karolin i zostanie zbudowana obok skrzyżowania ulic Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Niezwykle ważnym elementem inwestycji będzie stacja techniczno-postojowa planowana obok terenów kolejowych na pograniczu Jelonek i Ursusa oraz Instytutu Energetyki.