Wykonawca kładzie tory między stacjami Bródno i Kondratowicza
Proces ma kilka etapów, najpierw trzeba było położyć "podłogę" tunelu. Wyzwań jest więcej.
- Budowa torowiska w tunelach metra to skomplikowany proces. Po wydrążeniu tunelu ma on przekrój koła. Dlatego najpierw należy wybetonować płaskie powierzchnie, tzw bankiet dolny. Dopiero po "wypoziomowaniu" tunelu można przystąpić do budowy właściwego torowiska, które składa się ze zbrojenia, warstw wibroizolacyjnych, specjalnych bloczków mocujących oraz szyn. Całość jest regulowana z dokładnością do 1 mm, by następnie torowisko można było zalać betonem. Po zakończeniu budowy całego torowiska na odcinku będzie ono jeszcze szlifowane - mówi Maciej Czerski z metra warszawskiego.
Czytaj także: Punkty szczepień masowych WARSZAWA - ADRESY są nam znane! Wybrano cztery lokalizacje
Dzięki temu mieszkańcy nie odczują podziemnego ruchu. Na stacjach Bródno, Kondratowicza i Zacisze prowadzone są już dość zaawansowane.
- W częściach stacji, gdzie w przyszłości będzie znajdować się zaplecze techniczne, montowane są instalacje wentylacyjne, elektryczne i sanitarne. Na stacjach widać docelowe biegi schodów stałych i przygotowane pochylnie schodów, wkrótce rozpocznie się montaż schodów ruchomych - dodaje Czerski.
Zakończenie budowy tego odcinka planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!