Nowa trasa tramwajowa w Warszawie
Na ul. Rakowieckiej, między ul. Puławską a al. Niepodległości, zbudowany zostanie kilometr nowych torów. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie przy al. Niepodległości. Tory na tej ulicy pobiegną jej północną stroną i zajmą część obecnej jezdni. Do dyspozycji kierowców będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości około sześciu metrów po południowej stronie. Prace obejmą też przebudowę i budowę oświetlenia ulicznego wraz z zasilaniem. Powstaną też cztery nowe przystanki. Tory na Rakowieckiej będą obsadzone rozchodnikiem.
- Nowa trasa będzie wymagała zasilania tramwajów w energię elektryczną i dlatego zostanie zmodernizowana podstacja trakcyjna przy Wiśniowej. Przebudowana zostanie też infrastruktura podziemna, jak instalacje elektryczne, sieć gazowa, wodociąg i kanalizacja - wyjaśnił Dutkiewicz.
Trasę tramwajową zbuduje firma Balzola za 63,8 mln złotych netto. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na budowę nowej trasy, pierwsze pięć miesięcy poświęci na przygotowanie projektów wykonawczych.
Jak w przypadku powstające trasy do Wilanowa i na Kasprzaka, tramwaj na Rakowieckiej istniał już wcześniej. Tory, dokładnie na tym samym odcinku, także na północnej części ulicy, istniały między 1927 a 1967 rokiem. Pięć linii tramwajowych jadących po Rakowieckiej na tym odcinku zostało zastąpionych autobusami.