Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - nowe informacje od GDDKiA
Przedstawiciele GDDKiA zapewnili, że nim ogłoszą postępowanie na prace przygotowawcze, skonsultują sprawę z samorządami, na terenie których realizowana będzie inwestycja. Później zaplanowano przetarg na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. "Zadaniem projektanta będzie przeanalizowanie możliwych wariantów przebiegu nowej trasy, w tym poprowadzenia jej w śladzie istniejącej drogi krajowej. Będą brane pod uwagę nowoczesne technologie oraz nasze dotychczasowe doświadczenia w realizacji takich inwestycji" - przekazała Dyrekcja w komunikacie z połowy kwietnia.
Rezultatem planowanych prac będzie wskazanie najkorzystniejszego przebiegu trasy, która połączy się z przygotowywaną zachodnią częścią Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Opisywany fragment drogi ma rozpoczynać się i kończyć na S7 na północ i południe od Warszawy.
Czytaj również: Ten warszawski garaż trafił do rejestru zabytków. Wyróżnia go nie tylko bryła
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - jaki przebieg?
Warto zaznaczyć, że jednocześnie toczą się prace związane z wariantowym poprowadzeniem dwóch fragmentów zachodniej części obwodnicy. "Prace te obejmują opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla odcinka od drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy, przez połączenie z planowaną drogą ekspresową S10 w rejonie Nacpolska i dalej do autostrady A2 i drogi ekspresowej S8, a następnie do drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy" - przekazała GDDKiA.
Przedstawiciele Dyrekcji podkreślili także, iż w ramach wsłuchiwania się w głos społeczeństwa, zlecili biurom projektowym przeprowadzenie analizy propozycji, zgodnie z którą trasa miałaby zostać poprowadzona po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 50. Wciąż trwają prace projektowe związane z opracowywaniem wszystkich czterech wariantów przebiegu obwodnicy.
Czytaj również: Zabytkowy akademik trafi na sprzedaż. Politechnice Warszawskiej brakuje pieniędzy na remont
"Spośród projektowanych obecnie wariantów OAW, trzy są poprowadzone po nowym śladzie, a założeniem czwartego wariantu jest jak największe wykorzystanie istniejącej drogi krajowej nr 50. Wszystkie warianty OAW projektowane są w jednakowym stopniu szczegółowości" - zaznaczyła Dyrekcja. Opiniowanie przez m.in. samorządy oraz społeczeństwo zaplanowano na II połowę 2025 r.
Gdy wszystkie opisane wyżej prace zostaną ukończone, możliwe do zrealizowania postulaty zostaną uwzględnione w dokumentacji projektowej. Powstanie analiza wielokryterialna, dzięki której wybrany zostanie najkorzystniejszy wariant przebiegu trasy. Na II połowę 2026 r. planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla inwestycji drogowej do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie.

i
3 najpiękniejsze wsie Mazowsza według AI - zobacz zdjęcia:
