Jak działa system?
System Red Light ma zwiększyć bezpieczeństwo na polskiej kolei. Kamery będą zamontowane przy przejazdach kolejowych. Po przekroczeniu wirtualnej linii detekcji przez pojazd w trakcie czerwonego światła, urządzenia wykryją i zarejestrują to wykroczenie - będzie do niego przypisany pojazd, marka i numer rejestracyjny samochodu.
Z danych PKP PLK S.A. wynika, że w tym roku na przejazdach zginęło 25 osób i doszło do 159 wypadków (dane do 30 listopada). Kierowcy wciąż wjeżdżają wprost pod rozpędzone pociągi, co jest skutkiem ignorowania sygnalizacji świetlnej czy objeżdżania opuszczonych zapór.
Systemy Red Light: Gdzie się pojawią?
Systemy pojawią się w pięciu lokalizacjach:
- w Warszawie (województwo mazowieckie) – ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie
- we Wrocławiu (województwo dolnośląskie) – ul. Szczecińska
- w Makowiskach (województwo kujawsko-pomorskie) – droga wojewódzka nr 397 (Otorowo-Makowiska)
- w Parkowie (województwo wielkopolskie) – droga powiatowa Jaracz-Józefinowo
- w Radomsku (województwo łódzkie) – ul. Piłsudskiego
Wytypowane przejazdy są zarówno przeprawami kategorii B (samoczynna sygnalizacja świetlna i półrogatki), jak i C (brak rogatek, tylko sygnalizacja świetlna). Funkcjonalność urządzeń zamontowanych na przejazdach zostanie poddana testom. Wykonawca od momentu podpisania umowy, będzie miał 44 tygodnie na montaż urządzeń.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!