- Most połączył dwa brzegi Wisły. Pokazuje to, że takie inwestycje mogą być realizowane bardzo szybko - zaczęliśmy w 2022 r. i mamy nadzieję, że na wiosnę 2024 r. ten most zostanie dodany do użytku - przekazał prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podczas konferencji prasowej we wtorek, 17 października. Dopytywany o termin powiedział, iż liczy, że przeprawa będzie dostępna jak najszybciej - jeszcze w marcu lub w kwietniu.
Zaznaczył, że most ma odmienić centrum Warszawy - połączyć bulwary z Pragą. Zmienią się też ulice Okrzei i Karowa, a przez to co raz więcej mieszkańców będzie miało bezpośredni dostęp do Pragi.
Otwarcie nowego mostu pieszo-rowerowego w Warszawie coraz bliżej
Rafał Trzaskowski wyraził również nadzieję, że most będzie symbolem Warszawy, będzie służył i pieszym, i rowerzystom, a także będzie miejscem rekreacji dla warszawiaków i gości.
Pytany o nazwę nowego mostu poinformował, że dopiero zostanie podjęta decyzja w tej sprawie, a ta, która wygrała w plebiscycie, będzie bardzo poważnie brana pod uwagę. W konkursie, w którym można było przesyłać swoje propozycje nazwy kładki, wygrała "Agrafka".
Pytany, czy kładka, która obecnie dochodzi do bulwarów nad Wisłą i kończy się przed Wisłostradą, nie mogłaby sięgać dalej, w ulicę Karową, prezydent Warszawy powiedział, że musiałaby ona wtedy zostać podniesiona o kolejne metry do góry, ale to byłoby niewykonalne. Podkreślił, że zarówno ul. Karowa, jak i ul. Okrzei zostaną wyremontowane. Najpierw wykonany będzie remont od strony ul. Okrzei. Poinformował też, że nie będzie na moście wyznaczonej osobnej ścieżki rowerowej, ale będzie on dostępny dla rowerzystów.
Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski, dopytywany o możliwość przejścia z kładki na drugą stronę Wisłostrady, na Powiśle wyjaśnił, że w planach jest przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przez Wisłostradę. Z początkiem przyszłego roku ZDM chce ogłosić przetarg na wykonanie przejścia z sygnalizacją świetlną. Miałoby ono powstać do wakacji, a umiejscowione być między wlotem do tunelu a ul. Karową. Po wprowadzeniu sygnalizacji świetlnej będzie też możliwy wyjazd na Wisłostradę z Karowej w obu kierunkach - również w stronę Gdańska. Obecnie można z niej wyjechać jedynie do tunelu w stronę południową. - Przejście przez Wisłostradę jest też tunelem przy ulicy Bednarskiej - przypomniał.
Zapowiedział, że w przyszłym roku powinien zostać wykonany remont ul. Okrzei na praskiej stronie. Docelowo kładka miałaby mieć tam połączenie do ulicy Kawęczyńskiej, a po stronie Powiśla i Śródmieścia - z Krakowskim Przedmieściem.