Nowy wiadukt w Warszawie coraz bliżej. Kiedy inwestycja będzie gotowa?

2025-09-05 16:50

Budowa wiaduktu nad linią kolejową na ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie coraz sprawniej zbliża się do końca. Obecnie wykonawca zajmuje się już układaniem nawierzchni na nowym obiekcie i dojazdach do niego. Kiedy kierowcy będą mogli skorzystać z wyczekiwanej inwestycji?

Nowy wiadukt na Chełmżyńskiej - kiedy będzie gotowy?

"Na jezdni powstającego wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej i dojazdach do niego układane są właśnie pierwsze warstwy nawierzchni. Do prac wykorzystywane są rozściełacze oraz walce. Na wiadukcie znalazł się tzw. asfalt twardolany. Do wykonania pozostanie jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni - ścieralna" - przekazali w komunikacie z piątku, 5 września stołeczni urzędnicy.

Jak dodali, wykonawca zajmuje się obecnie także betonowaniem kap chodnikowych. Równolegle powstają schody oraz pochylnie, ruszył montaż wind. Jako że inwestycja jest już na zaawansowanym etapie, jej oddanie do użytku zbliża się wielkimi krokami. Jak zaznaczył ratusz, wiadukt ma być gotowy jeszcze przed końcem 2025 r.

Nowy wiadukt usprawni ruch i zwiększy bezpieczeństwo

Powstający wiadukt nad torami kolejowymi jest częścią nowej drogi o długości 700 metrów, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z nowym rondem na ul. Chełmżyńskiej po północnej stronie torów. Na przejedzie znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, nie zabraknie również ścieżki rowerowej oraz chodników. Dodatkowo, na północnym dojeździe znajdzie się zatoczka autobusowa z przystankiem.

"Obiekt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Średnio na dobę przez linię kolejową przecinającą ul. Chełmżyńską przejeżdża w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Opadające często szlabany utrudniają komunikację w tej okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany" - podkreślili urzędnicy.

Przypomnijmy, że wykonawcą inwestycji wartej ok. 68,5 mln zł jest firma Intop Warszawa. Za przedsięwzięciem stoją wspólnie miasto oraz PKP Polskie Linie Kolejowe.

To największa inwestycja kolejowa w Warszawie! 4 miliardy na remont Warszawy Wschodniej
Warszawa Radio ESKA Google News
Porachunki Osobiste
Inwestycje drogowe. Czy najniższa cena nadal jest gwarantem wygrania przetargu? PORACHUNKI OSOBISTE