Polacy stawiają na wody butelkowane
Redakcja portalspozywczy.pl zapytała o tę kwestię Karolinę Cyburt, PR Coordinator w Nestle Waters Polska, czyli producencie Nałęczowianki. - Woda niezmiennie jest jedną z najważniejszych kategorii w koszyku spożywczym Polaków. Jej sprzedaż wartościowa wynosi 5,9 mld złotych (dane pochodzą z porównania 52 tygodni 2021 do 52 tygodni 2022 r. - red.) - zaznaczyła ekspertka.
Z czasem coraz większą popularnością mają cieszyć się napoje funkcjonalne oraz napoje dla dzieci. To, jak ważne są wartości prozdrowotne spożywanych produktów, Polacy zauważyli zwłaszcza w czasie pandemii.
Czytaj również: Carrefour zamiast kultowego sklepu w Warszawie. Media dotarły do nieoficjalnych ustaleń
Ogromne zapotrzebowanie na wodę butelkowaną może dziwić szczególnie mieszkańców dużych miast, gdzie doskonałą alternatywę stanowi popularna kranówka. Niestety, nie wszędzie jest ona na tyle czysta i bezpieczna, aby można ją było ze spokojem pić.
Czy woda butelkowana podrożeje?
Ostatecznie warto zastanowić się, czy ceny wody również będą z czasem rosły. Cyburt zaznaczyła, że firma stara się ograniczać wzrosty mimo podwyżki kosztów dystrybucji oraz samej produkcji i pakowania. Nie oznacza to jednak niestety, że nie będzie drożej. Jeśli ceny dla producentów nadal będą rosły, mogą to odczuć również konsumenci.