zakupy

i

Autor: Pixabay

Polacy wydają prawie 6 mld zł na jeden produkt. Niestety, jego cena może rosnąć

2023-01-31 17:00

Mało kto nie zauważył podczas zakupów znacznego wzrostu cen, który dotyczy również produktów spożywczych. Wielu Polaków stara się więc ograniczać zawartość koszyków i choć trochę oszczędzać. Niezmiennie popularne i potrzebne pozostają jednak dla konsumentów wody butelkowane.

Polacy stawiają na wody butelkowane

Redakcja portalspozywczy.pl zapytała o tę kwestię Karolinę Cyburt, PR Coordinator w Nestle Waters Polska, czyli producencie Nałęczowianki. - Woda niezmiennie jest jedną z najważniejszych kategorii w koszyku spożywczym Polaków. Jej sprzedaż wartościowa wynosi 5,9 mld złotych (dane pochodzą z porównania 52 tygodni 2021 do 52 tygodni 2022 r. - red.) - zaznaczyła ekspertka.

Z czasem coraz większą popularnością mają cieszyć się napoje funkcjonalne oraz napoje dla dzieci. To, jak ważne są wartości prozdrowotne spożywanych produktów, Polacy zauważyli zwłaszcza w czasie pandemii.

Czytaj również: Carrefour zamiast kultowego sklepu w Warszawie. Media dotarły do nieoficjalnych ustaleń

Ogromne zapotrzebowanie na wodę butelkowaną może dziwić szczególnie mieszkańców dużych miast, gdzie doskonałą alternatywę stanowi popularna kranówka. Niestety, nie wszędzie jest ona na tyle czysta i bezpieczna, aby można ją było ze spokojem pić.

Czy woda butelkowana podrożeje?

Ostatecznie warto zastanowić się, czy ceny wody również będą z czasem rosły. Cyburt zaznaczyła, że firma stara się ograniczać wzrosty mimo podwyżki kosztów dystrybucji oraz samej produkcji i pakowania. Nie oznacza to jednak niestety, że nie będzie drożej. Jeśli ceny dla producentów nadal będą rosły, mogą to odczuć również konsumenci.

Trzaskowski pochwalił się autobusem na wodór. Miasta nie stać jest na jego zakup