Jak podano w komunikacie, w perspektywie krótko- i długoterminowej Pepco stawia na dalsze zwiększanie liczby lokalizacji, koncentrując się głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość z planowanych nowych sklepów. Będzie to kontynuacja strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym spółka otworzyła łącznie 331 nowych sklepów. 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ok. 25 proc., w Polsce.
Pepco otworzy 300 nowych sklepów
- Nasza strategia otwierania nowych sklepów będzie nadal ukierunkowana na kraje, które dobrze znamy i co do których mamy pewność generowania odpowiednich zwrotów, co pozwoli umocnić naszą już i tak silną pozycję rynkową. Dlatego, większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć, znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach - od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach - powiedział cytowany w komunikacie prasowym dyrektor operacyjny Marcin Stańko.
Ponadto wskazano, że Pepco obserwuje rosnący potencjał rynku sieci handlowych i zamierza koncentrować się na zwiększaniu różnorodności asortymentu oraz doskonaleniu jakości obsługi, z myślą o wygodzie i zadowoleniu klientów.
Czytaj również: Nowe centrum handlowe w Warszawie. Będą sklepy, kino, park i oranżeria
- Regularnie prowadzimy badania i analizy, aby jeszcze lepiej zrozumieć trendy konsumenckie, wartość marki oraz wpływ czynników makroekonomicznych. Te analizy są następnie wykorzystywane w całej firmie - od zespołów zakupowych po działy inwestycji czy visual merchandisingu - aby dostosować nasze produkty i układ sklepów do potrzeb klientów - powiedział Stańko.
Najważniejszymi kategoriami dla sieci pozostają odzież, artykuły dekoracyjne oraz produkty sezonowe, które będą stale wzbogacane o nowe linie zgodne z aktualnymi trendami.
Pepco - co to za marka?
Pepco jest marką detaliczną, należącą do Grupy Pepco, w której skład wchodzą również m.in. Dealz oraz Poundland. Pierwsze sklepy Pepco zostały otwarte w Polsce w 2004 r. Od tamtej pory sieć pojawiła się również chociażby w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. W punktach Pepco na klientów czekają m.in. ubrania, akcesoria kuchenne, elementy wystroju wnętrz oraz zabawki w przystępnych cenach.
Czytaj również: 18 lat działalności i koniec. Znana sieć zamyka wszystkie sklepy w Polsce. Wyprzedaż kosmetyków
Koniec warszawskiego Sezamu. To był kultowy sklep na mapie stolicy - zobacz zdjęcia: