Strefy parkowania i ograniczenia dla e-hulajnóg? Radny ma pomysł jak z Tel-Awiwu [GALERIA]

2020-02-24 20:30

W Warszawie jak w Tel-Awiwie. Radny koalicji obywatelskiej Maciej Wyszyński chce, by miasto zachęciło operatorów do wyznaczenia stref, gdzie można zostawiać e-hulajnogi. Wśród propozycji jest też automatyczne ograniczanie prędkości zależnie od miejsca, w którym poruszamy się elektrycznym pojazdem. Zarząd Dróg Miejskich mówi, że nie da się tego zrobić bez odpowiednich przepisów, a odpowiedzialny za to resort infrastruktury zapewnia, że prace nad ustawą są na ostatniej prostej.

Strefy parkowania i automatyczne ograniczenia prędkości. Takich rozwiązań dla elektrycznych hulajnóg w stolicy chce radny Maciej Wyszyński. Podpatrzył je w Tel-Awiwie. - Kiedy pożyczamy hulajnogę z miejsca parkingowego, możemy ją odstawić tylko na podobne miejsce, oznaczone na mapie w aplikacji. Są tam też strefy ograniczonej prędkości, gdzie hulajnoga zwalnia do 15 km/h, a w niektórych miejscach nawet do 5 km/h - mówi.

Zarząd Dróg Miejskich odpowiada, że dopóki nie pojawią się przepisy regulujące sprawę e-hulajnóg, może tylko usuwać z drogi te, które zagrażają bezpieczeństwu. - Hulajnoga nie ma z mocy prawa możliwości poruszania się na chodniku, czy na ulicy, a co za tym idzie -  nie ma możliwości, aby w pasie drogowym tworzyć specjalne stacje dokujące dla hulajnóg, tak jak ma to miejsce w Izraelu - mówiła Karolina Gałecka z ZDM.

Ministerstwo Infrastruktury planowało ukończyć projekt nowelizacji kodeksu drogowego jesienią, ale były spory co do definicji. - Czy nie wykluczy pewnej grupy pojazdów z tej definicji. Tam, gdzie to jest możliwe, tam chcemy, aby użytkownicy urządzeń transportu osobistego korzystali z infrastruktury tak, jak rowerzyści - mówi Szymon Huptyś, rzecznik resortu.

Ministerstwo chce, by nowe przepisy obowiązywały już w sezonie letnim.​

Kontrowersyjne i ekstremalnie trudne pytania z Milionerów

Pytanie 1 z 8
Który z wymienionych nie wystąpił w filmie fabularnym przed prezydenturą?
Bolid poznańskich studentów