Premiera świątecznego spotu Lidl Polska
Na wydarzeniu pojawili się klienci, którzy wygrali konkursy organizowane przez influencerkę Natalię Kusiak i aktora Macieja Musiała, a także dziennikarze, przedstawiciele NGO współpracujący z Lidl Polska, a także ambasadorzy marki: Kinga Paruzel, Marta Zgutczyńska, Paulina Bonowicz-Golec oraz Jakub Przeździecki. Świąteczny spot, pełen ciepła i magii, był inspirującym wprowadzeniem w tematykę wieczoru – "wymarzonych świąt", które zyskują szczególne znaczenie dzięki pomaganiu i dzieleniu się radością z innymi.
Wzruszający seans filmu "Przesilenie zimowe"
Kulminacyjnym punktem wieczoru był pokaz filmu „Przesilenie zimowe” w reżyserii Alexandra Payne’a. Produkcja, opowiadająca o wartościach takich jak wspólnota i otwartość na drugiego człowieka, zachęciła widzów do refleksji nad głębszym znaczeniem świąt. Po projekcji odbyła się dyskusja, którą poprowadzili Natalia Kusiak i Maciej Musiał. Rozmowa dotyczyła nie tylko filmu, ale także osobistych spostrzeżeń na temat wzmacniania więzi międzyludzkich oraz znaczenia solidarności w dzisiejszych czasach.
Lidl Polska na rzecz potrzebujących
W trakcie wydarzenia omówiono także inicjatywy społeczne realizowane przez Lidl Polska. Szczególną uwagę poświęcono świątecznym zbiórkom żywności, organizowanym we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska. W dniach 24-25 listopada i 6-7 grudnia klienci Lidl Polska mieli możliwość przekazania produktów spożywczych na rzecz osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Od początku działalności sieci w Polsce, dzięki hojności klientów, udało się zgromadzić tysiące kilogramów żywności dla potrzebujących.
– Święta to czas, który przypomina nam o tym, jak ważna jest solidarność i pomoc innym. Na przestrzeni lat udało nam się przekazać Caritas Polska i Federacji Polskich Banków Żywności blisko 10 milionów złotych. Nie zatrzymujemy się i działamy dalej, wierzymy, że nasze wspólne inicjatywy mogą uczynić te święta radośniejszymi dla wielu osób w Polsce – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.
Świąteczny spot Lidla:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 350 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.