Historia warszawskich taksówek w PRL-u. Pierwsze wyjechały ponad 70 lat temu
Tuż po wojnie, na początku istnienia PRL-u po Warszawie jeździli wyłącznie półlegalne taksówki, które świadczyły jedynie usługi prywatne. W samym tylko 1946 r. poruszały się po stolicy wyłącznie 22 taksówki. Z kolei rok później było ich już ponad 600. Władze widząc rozwój tego sektora, w 1948 r. wprowadziły oficjalne koncesje na indywidualny przewóz osób.
Spora część pojazdów po wojnie, w tym taksówek była w opłakanym stanie. W tamtym okresie zdobycie jakiejś części zamiennej było wręcz cudem, nie mówiąc już o możliwości zakupu nowego samochodu.
Pierwsze pojazdy Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego w Warszawie wyjechały na ulice stolicy właśnie 23 października 1950 r. Nowa władza starała się nadrobić zaległości i już w 1951 r. zaczęła ściągać pociągami z ZSRR pojazdy GAZ Pobieda. To właśnie większość z nich trafiła do Warszawy. Mimo że przejazd nowymi autami kosztował o 20 groszy więcej (2 zł do 1,80 zł), zyskały sympatię wielu warszawiaków.
Zobacz poniżej zdjęcia odholowanych samochodów na sprzedaż: