Pierwsza taka inwestycja w Warszawie - nowe informacje z placu budowy
We wtorek, 4 listopada Tramwaje Warszawskie pokazały w mediach społecznościowych nowe zdjęcia, ukazujące stan prac przy Dworcu Zachodnim. Przedstawiciele spółki poinformowali przy tym, że "odcinek przejścia podziemnego na poziomie -1, łączącego Al. Jerozolimskie z peronami kolejowymi i Wolą, (jest) gotowy". Na jego otwarcie pasażerowie muszą jednak jeszcze zaczekać. Jako że inwestycja jest realizowana wspólnie z koleją, fragment tunelu zostanie oddany w terminie wskazanym przez PKP PLK.
Czytaj również: Wyczekiwana inwestycja w Warszawie już gotowa. "Uzyskaliśmy wszystkie decyzje"
Warto zaznaczyć, że poza wspomnianym odcinkiem przejścia wykonawca ukończył już konstrukcję pierwszego w Warszawie podziemnego przystanku, znajdującego się na poziomie -2. To jednak nie koniec prac. Jak wynika z informacji przekazanych przez TW, w przyszłym roku rozpoczną się roboty wykończeniowe. Powstaną dwa perony boczne, a wystrój będzie spójny z rozwiązaniami zastosowanymi na całej stacji.
"Przystanek znajduje się na wysokości budynku dworca kolejowego od strony Al. Jerozolimskich. Perony tramwajowe będą połączone z antresolą (-1) za pomocą wind, podwójnych ciągów schodów ruchomych (góra - dół) oraz schodów stałych. Wyjście z przystanku znajduje się tuż przed wejściami na perony kolejowe. Dodatkowo, za pomocą schodów stałych i wind, będzie można dostać się również na powierzchnię - na plac między West Station, dworcem kolejowym a dworcem autobusowym Polonusa" - wyjaśnili tramwajarze.
Kiedy tramwaj dojdzie do Dworca Zachodniego w Warszawie?
Przypomnijmy, że tramwaje powinny dotrzeć do Warszawy Zachodniej w II połowie 2026 r. Pasażerowie pojadą wtedy trasą o długości ok. 1,6 km z podziemnego przystanku na dworcu, tunelem pod parkiem Pięciu Sióstr, do wyjazdu między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. i dalej do ul. Grójeckiej.