Stołeczny ratusz w maju przy okazji poinformowania mieszkańców o kolejnym etapie budowy trasy tramwajowej do Wilanowa, przekazał, że ul. Goworka i Spacerowa zostaną otwarte we wrześniu. Zapowiedzi urzędników jednak trochę się opóźnią w czasie.
Goworka i Spacerowa zamknięte do listopada. Opóźnienia podczas budowy połączenia do Wilanowa
Niestety, z tych zapowiedzi niewiele zostało. Od poniedziałku tramwaje rzeczywiście będą kursowały ul. Puławską, ale tylko trzy z pięciu zakładanych linii. Do tego pozostaną nadal ogromne utrudnienia na ulicach Goworka i Spacerowej - te wciąż nie będą przejezdne. Potwierdził to rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
"Wykonawca przesuwa termin otwarcia ulic Goworka i Spacerowej na listopad" - powiedział PAP Dutkiewicz. Dodał, że powodem przesunięcia jest opóźnienie prac "na ciepłociągu".
Nadal wyłączone są też z ruchu wschodnie jezdnie na ul. Sobieskiego (od al. Wilanowskiej do ul. Chełmskiej) oraz na ul. Belwederskiej (od ul. Chełmskiej do ul. Gagarina).
Wraca ruch na ul. Puławskiej. Pierwszy tramwaj przejechał w poniedziałek
Od poniedziałku kierowcy wrócą natomiast na obie jezdnie ulicy Puławskiej. Do centrum będą dwa pasy ruchu. Trzeci, do ul. Olszewskiej, będzie tylko dla autobusów. Dalej samochody pojadą do ulicy Waryńskiego. Zamknięty będzie dalej odcinek do placu Unii Lubelskiej.
Z kolei o godzinie 4:05 w poniedziałek ulicą Puławską przejechał pierwszy tramwaj po wielkim remoncie torów. Po 12 miesiącach od wbicia łopaty przez drogowców kierowcy będą mogli korzystać z obu jezdni Puławskiej.
W piątek przedstawiciele Tramwajów Warszawskich wraz z przedstawicielami miasta i firm budowlanych zaangażowanych w prace oraz grupą dziennikarzy przeprowadzili pokazowy przejazd tramwajem po nowych torach.
- Tak, jak obiecywaliśmy już 4 września ulicą Puławską pojedzie tramwaj. Przywracamy ruch tramwajowy na tym odcinku tak, żeby uczniowie mogli dojechać do szkoły – mówi prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że ul. Puławską jeździć na razie będą linie 4, 10 i 18. Linie będą kursować w godzinach szczytu co 8 minut, a poza szczytem co 12 minut.
Stołeczny ratusz przekonuje, że budowa trasy tramwajowej do Wilanowa to najbardziej oczekiwana inwestycja Tramwajów Warszawskich oraz największy projekt tramwajowy w Polsce. Będzie miała łączną długość blisko 19 kilometrów. Połączy Wolę, Odolany, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów.
Zobacz poniżej zdjęcia z koncepcji tramwaju na Zieloną Białołękę: