Z Odolan do centrum Warszawy w 15 minut!
Z półrocznym poślizgiem, ale się udało! Tramwaj na Kasprzaka dojedzie za dwa lata! Przetarg się skończył, miasto otworzyło 7 ofert, 6 z nich mieści się w granicach 240 milionów złotych - tyle maksymalnie miasto chce przeznaczyć na tę inwestycję. Teraz oferty zostaną zweryfikowane i sprawdzone. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen. Tramwaj na ulicy Kasprzaka pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy.
Trasa na Kasprzaka będzie biegła wzdłuż nowych osiedli na Odolanach. Podróż tramwajem po nowej trasie nie przekroczy 15 minut. Na 2,3 km odcinku między Wolską, a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory. Istniejące - o długości ok. 1,2 km – na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane.
Jak długo potrwa budowa nowych torów?
Budowa nowej trasy tramwajowej zostanie zakończona już niedługo, bo w 2023 roku. Wykonawca na prace budowlane będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda na to pozwoli, to będzie mógł pracować także w tym okresie.
- Pasażerowie skorzystają z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem po nowej trasie nie przekroczy 15 minut - mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Opóźnienia, krytyka i blokowane linie tramwajowe
W 2023 roku mają się pojawić też tramwaje na Gocław i Wilanów. Przez cięcia budżetowe - spadły z aktualnej listy planów miasta. - To że tramwajowe inwestycje w Warszawie są blokowane i powstają z opóźnieniami to nie przypadek. To kwestia tego, że mamy na stanowiskach w ratuszu takie osoby, jak wiceprezydent Robert Soszyński, które nie mają kompetencji w zakresie zarządzania dużymi projektami, które dotyczą rozwoju sieci tramwajowej. Warszawa powinna postawić na to jako na swój priorytet. Bo inaczej, bez atrakcyjnej alternatywy dla samochodów będziemy w Warszawie mieli coraz większe korki i coraz większy smog - uważa aktywista Jan Mencwel.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres online@grupazpr.pl. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!
Czytaj także: Mężczyzna złośliwie niszczył samochody. Został przyłapany na gorącym uczynku