Spis treści
- Plany remontowe Tramwajów Warszawskich na 2025 rok
- Rekordowa ilość remontów w 2025 roku. Winne... nowe tramwaje
- Naprawa torów na wiadukcie przy Arkadii 2025
- Słonimskiego do remontu w 2025
- Tory na Grójeckiej do remontu w 2025
- Inne prace tramwajowe w 2025
Plany remontowe Tramwajów Warszawskich na 2025 rok
Konrad Niklewicz, członek zarządu przewoźnika zdradził plany przewoźnika na kolejny rok. Jak się okazuje, po budowie tramwaju do Wilanowa oraz uruchomieniu nowej zajezdni tramwajowej (na Annopolu) przychodzi czas na kolejne wielkie inwestycje.
W rozmowie z portalem branżowym transport-publiczny.pl Niklewicz ujawnił, jakie priorytety remontowe ma teraz spółka oraz w których miejscach stolicy w 2025 roku można spodziewać się utrudnień związanych z remontem torowisk.
Rekordowa ilość remontów w 2025 roku. Winne... nowe tramwaje
Tramwaje Warszawskie zarządzają już 340 kilometrami torów. To jak odległość z Warszawy do Zakopanego!
Do tego od chwili oddania trasy tramwajowej na Wilanów po mieście porusza się rekordowa liczba składów - aż 450 w szczycie komunikacyjnym. To wszystko sprawia, że wyzwania związane z zarządzaniem całą siecią i remontami istniejących torowisk są naprawdę duże.
Poza tym torowiska psują się szybciej pod wpływem nowoczesnych tramwajów, które mają jednak dużo większy nacisk na podłoże niż starsze modele. To jednak cena, jaką płaci miasto za stopniowe odejście od niewygodnych składów wysokopodłogowych. To powoduje większe zniszczenie szyn, a w rezultacie konieczność intensyfikacji napraw.
Rok 2025 ma być pod tym względem kluczowy - przewoźnik zamierza wyremontować około 10 kilometrów toru pojedynczego, za kwotę która może sięgać blisko 95 mln złotych. Wszystko to w ramach Warszawskiego Programu Torowego, czyli wieloletniego programu remontowego obecnej infrastruktury tramwajowej.
Naprawa torów na wiadukcie przy Arkadii 2025
Głównym zadaniem remontowym, jakie stawiają przed sobą Tramwaje Warszawskie w 2025 roku jest remont torów znajdujących się na wiadukcie obok popularnego centrum handlowego Westfield Arkadia.
Prace z pewnością spowodują utrudnienia w dojeździe do galerii, ale jak zaznacza Konrad Niklewicz ten remont jest konieczny, bo torowisko znajduje się w tym miejscu w dramatycznym stanie.
Prace potrwają około dwa miesiące – mają rozpocząć się pod koniec kwietnia 2025.
Słonimskiego do remontu w 2025
To nie będą jedyne prace w rejonie Arkadii w 2025 roku. Remont przejdzie także odcinek torów w ciągu ulicy Słomińskiego, od Ronda Radosława aż do Mostu Gdańskiego, ale bez samej przeprawy.
Utrudnienia w tym miejscu rozpoczną się najprawdopodobniej na początku wakacji i potrwają około trzy miesiące.
Tory na Grójeckiej do remontu w 2025
W 2025 roku planowany jest też remont ulicy Grójeckiej, od Placu Narutowicza do skrzyżowania Banacha z Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Tory są w tym miejscu w bardzo złym stanie, a ulica Grójecka to najbardziej obciążony element całej warszawskiej sieci tramwajowej.
Inne prace tramwajowe w 2025
W cieniu głównych prac Tramwaje Warszawskie planują także pomniejsze, takie jak projekt "Zielona Marszałkowska", czy wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu Wolskiej i Skierniewickiej. Rok 2025 zapowiada się więc dla tramwajarzy bardzo intensywnie.
Uruchomienie świątecznej choinki na placu Zamkowym 4.12.2024: