Pierwsze prace rozpoczną się już w piątek, 28 stycznia po południowym szczycie komunikacyjnym. Podczas tych robót naprzemiennie będą zajmowane kolejne pasy al. Armii Ludowej na odcinku od al. Niepodległości do Wisłostrady. Utrudnienia będą także występowały na rondzie Jazdy Polskiej, dla skręcających z al. Armii Ludowej w ul. Waryńskiego.
W niedzielę 30 stycznia północny wiadukt (kierunek z Pragi-Południe do Śródmieścia) zostanie wyłączony z ruchu i rozpocznie się jego rozbiórka. W tym czasie ruch w obu kierunkach obywać się będzie wiaduktem południowym. Kierowcy jadący od strony Pragi-Południe zjadą na niego za węzłem z Wisłostradą, a na właściwą jezdnię wrócą na wysokości pl. Na Rozdrożu.
Na południowym wiadukcie wytyczone zostaną cztery pasy ruchu – po dwa w każdym kierunku. Dla kierowców indywidualnych przeznaczone będą dwa skrajne pasy o szerokości 2,2 m. Dwa wewnętrzne pasy, o szerokości 3 m, zarezerwowane będą dla autobusów i taksówek, motocykli oraz pojazdów uprzywilejowanych.
Polecany artykuł:
Na odcinku Trasy Łazienkowskiej od ronda Jazdy Polskiej do węzła z Wisłostradą wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych oraz pojazdów o szerokości powyżej 2,2 m. Zalecany objazd dla tych pojazdów prowadzi ulicami: L. Waryńskiego, Goworka, Spacerową i J. Gagarina do ul. Czerniakowskiej.
W związku z wyznaczeniem powyższego objazdu zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone także na rondzie Jazdy Polskiej. Kierowcy jadący od strony Wawelskiej będą mieli dwa pasy do skrętu w prawo w Waryńskiego. Trzeci pas pozostanie do jazdy prosto lub skrętu w lewo.
Natomiast na wlocie ul. Waryńskiego na rondo od strony pl. Konstytucji będzie tylko jeden pas do skrętu w lewo na Trasę Łazienkowską (skrajny). Z pasa środkowego w lewo skręcić będą mogły tylko autobusy i pojazdy dopuszczone.
Kierowcy jadący al. Niepodległości od Chałubińskiego i chcący skręcić w lewo w al. Armii Ludowej będą mieli tylko jeden pas przeznaczony do tego manewru.
Natomiast na ul. Gagarina dla chcących skręcić w lewo w Czerniakowską w stronę centrum, wykonany został dodatkowy lewoskręt – w rezultacie skręcić w tej relacji będzie można z dwóch pasów.
W czasie przebudowy wiaduktów przy parku Agrykola autobusy miejskie będą jeździły Trasą Łazienkowską bez zmian tras. Skorygowana zostanie jedynie trasa linii 143. Przeniesione zostaną także przystanki – poinformował stołeczny ratusz.
Dla autobusów wytyczone zostaną buspasy na lewych pasach ruchu, czyli na środkowej części wiaduktu. Pas dla autobusów w kierunku centrum na moście Łazienkowskim zostanie przeniesiony na wewnętrzny pas ruchu, przy barierce oddzielającej jezdnie.
Początek takiego buspasa od strony Pragi będzie za przystankiem Wał Miedzeszyński a z Centrum - za przystankiem Plac Na Rozdrożu. Dlatego w tym etapie prac nieczynne będą przystanki Rozbrat (w obu kierunkach) oraz przystanek Torwar w kierunku Centrum.
Dodatkowo, aby usprawnić przejazd autobusów w kierunku Pragi, przystanek Metro Politechnika 01 (ten, który dziś jest na jezdni prowadzącej na Rondo Jazdy Polskiej) zostanie przeniesiony na główną jezdnię trasy, czyli na tę pod rondem. Z chodnikami na rondzie połączą go nowo wybudowane schody. Na tym przystanku będą się zatrzymywały autobusy linii 143, 182, 187, 188 i 523. Zostanie tu też wytyczony kilkusetmetrowy buspas.
Na czas rozbiórki wiaduktu północnego – po 4 stycznia - zamknięty dla ruchu będzie przejazd przez rondo Sedlaczka, a autobusy skierowane zostaną na trasy objazdowe.
W czasie remontu wiaduktów Trasy Łazienkowskiej zostaną uruchomione w najbliższych dniach buspasy na następujących ulicach: al. Stanów Zjednoczonych w obu kierunkach na odcinku od ronda Wiatraczna do Przyczółku Grochowskiego; Ostrobramskiej w kierunku zachodnim na odcinku od ul. Lotniczej do Przyczółku Grochowskiego; L. Krzyckiego na odcinku od ul. Wawelskiej do ul. Filtrowej; Marynarskiej w kierunku wschodnim na odcinku stacji PKP Służewiec do ronda Unii Europejskiej; Łopuszańskiej w kierunku wschodnim na odcinku od wiaduktu nad torami kolejowymi do ul. Kolneńskiej.
Pierwszy etap prac potrwa ok. rok. W drugim etapie ruch pojazdów zostanie skierowany na nowy wiadukt północny, a zamknięty zostanie wiadukt południowy. Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej ma zostać zakończona w marcu 2024 r.
Nowe obiekty będą miały większą wytrzymałość i wyższą klasę nośności. Powstaną przy nich obustronne ciągi pieszo-rowerowe i pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi.
Źródło: PAP
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!