Zdjęcie ilustracyjne

i

Autor: Canva

UOKiK ukarał dwa banki. Klienci mieli problem ze złożeniem wniosku o wakacje kredytowe

2023-01-18 10:05

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 2,7 mln zł kary na BNP Paribas, a na Bank Pocztowy ukarał ponad 230 tys. zł - poinformował w środę UOKiK. Dodał, że oba banki bezprawnie ograniczały możliwość złożenia wniosków o wakacje kredytowe. Sprawdź, jaki problem mieli klienci tych banków.

UOKiK nałożył kary na BNP Paribas i Bank Pocztowy

"BNP Paribas Bank Polska oraz Bank Pocztowy bezprawnie ograniczały w bankowości elektronicznej możliwość złożenia wniosków o wakacje kredytowe tylko do maksymalnie 2 lub 4 zamiast 8 miesięcy. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na banki kary w łącznej wysokości blisko 3 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów" - wyjaśniono w komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kara dla BNP Paribas to ponad 2,7 mln zł, a dla Banku Pocztowego – ponad 230 tys. zł.

Urząd przypomniał, że od blisko pół roku konsumenci mogą korzystać z ustawowych wakacji kredytowych. Od sierpnia 2022 r. do końca 2023 r. przysługuje im możliwość zawieszenia spłaty maksymalnie 8 rat kredytu hipotecznego (w okresach wskazanych w ustawie). Wniosek mogą złożyć w formie papierowej albo elektronicznej, w tym za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

"Praktyki BNP Paribas i Banku Pocztowego powodowały niedogodności dla konsumentów, którzy musieli kilkakrotnie składać wnioski i pilnować terminów. Mogły sprawić, że konsumenci zrezygnowali z ubiegania się o zawieszenie spłaty późniejszych rat (...)" – zauważył, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Nie będzie grubej kreski, PiS trzeba rozliczyć