Trwa budowa mostu pieszo-rowerowego na Wiśle. Rozpoczęła się po praskiej stronie, ale elementy przyszłego mostu widać już na całej szerokości rzeki.
Warszawa. Trwa budowa nowego mostu na Wiśle
Trzy z siedmiu żelbetowych podpór są już gotowe, kolejne właśnie powstają.
Kładka pieszo-rowerowa nad Wisłą - jest propozycja nazwy!
Pod koniec czerwca miasto informowało, że po praskiej stronie gotowy jest już pirs. To pomost, który połączył ląd z mostem pontonowym i umożliwił na niego wjazd pojazdom z budowy. Ponadto obok zabetonowany został przyczółek podpory P7 – w miejscu, gdzie most będzie się łączył z ul. Wybrzeże Szczecińskie.
Most będzie gotowy za dwa lata
Wykonawca, firma Budimex, kontynuuje pogrążanie w wodzie ścianek szczelnych podpory rzecznej oznaczonej jako P3 oraz wbijanie w ziemię ścianek podpory lądowej P1 (po stronie Bulwarów Wiślanych). Te ścianki to inaczej grodzice, które tworzą szczelne obudowy wykopu podpór, by możliwe było późniejsze zbrojenie i betonowanie. Do tej pory na Wiśle pogrążono 90 grodzic spośród zaplanowanych 216. Natomiast w ziemię na obu brzegach Wisły Budimex wbił 225 tych elementów z przewidzianych 368 (w tym 36 grodzic będących ściankami muru przyczółka mostu po stronie Pragi).
Nowa przeprawa będzie gotowa w 2024 roku.
Aktualności z budowy można śledzić na stronie: mostnaprage.waw.pl.