Pierwsze prace
Przygotowany został już tymczasowy przejazd technologiczny przez tory. Skorzysta z niego m.in. specjalistyczny sprzęt do budowy kładki. Dziś pracownicy przystąpią do przygotowań demontażu części wiat na peronach dalekobieżnych. Prace rozpoczną się na peronie 4. Stopniowo, z wymaganym zabezpieczeniem będą obejmować perony w kierunku ul. Tunelowej. Następnie roboty przeniosą się w kierunku Al. Jerozolimskich. Pracownicy będą zabezpieczać i usuwać kolizje z podziemnymi instalacjami.
W listopadzie rozpoczną się prace i budowa kładki. Przygotowane zostaną betonowe fundamenty i rozpocznie się montowanie filarów. Kładka dla pieszych połączy dwie dzielnice Warszawy – Ochotę i Wolę – oraz zapewni szybki i sprawny dostęp na perony.
Informacje dla podróżnych
Bieżące informacje dla podróżnych są podawane w formie komunikatów. Plakaty z drogą w poszczególnych fazach ułatwią orientację. Informacje o zmianach są już przekazywane.
Pociągi na stacji Warszawa Zachodnia będą obsługiwane na wszystkich peronach z wyłączeniem:
- peronu nr 2 - w dniu 24 października
- peronu nr 3 – w dniu 25 października,
- peronu 4 w dniach 26-27 października i peronu 5 w dniach 28-29 października.
Wykonawca prowadzi prace ze szczególnym przestrzegania zasad bezpieczeństwa, gdyż po torach prowadzony jest ruch pociągów. Przez cały czas inwestycji utrzymany będzie przejazd składów przez stację.
CZYTAJ TAKŻE: LIBRUS nie działa - co się stało? Do kiedy potrwa awaria?
Rewolucja
Jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,9 mld zł netto, to kolejny etap modernizacji linii średnicowej. Przez stację średnio na dobę przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Po przebudowie Warszawa Zachodnia zapewni dla podróżnych komfortową obsługę i sprawne kursowanie pociągów.
Na Warszawie Zachodniej wszystkie przebudowane perony zostaną zadaszone. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody, czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej, który ułatwi korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwość organizacji sprawnych połączeń.
Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Przejście podziemne – będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Przejście zostanie wydłużone do peronu nr 8 (docelowo nr 9) przy linii obwodowej.