Zamiast wiaty - blaszaki. I tak od 20 lat
Pod poprzednią wiatą mogło się schronić 100 pasażerów. Nie wiadomo dlaczego PKP-PLK ją wyburzyło. Wiadomo natomiast, że zadaszenie na stacji jest bardzo potrzebne - Kolej w Rembertowie to jest trochę jak metro dla Ursynowa, to jeden z nielicznych sposobów, gdzie mieszkańcy są w stanie dostać się w kilkanaście minut do centrum miasta - mówi Marcin Płonka, radny dzielnicy. Nic więc dziwnego, że w godzinach szczytu na stacji pojawiają się tłumy pasażerów - Przez naszą stację przejeżdża nawet 200 pociągów dziennie!
Sami mieszkańcy przyznają, że to co zamontowano na przystanku, czyli dwa blaszaki - każdy z jedną ławką, jest niewystarczające. - Taka mała poczekalnia. Bez dachu to jest tragedia, sypie na głowę! - przyznaje jedna z pasażerek - Brakuje poczekalni z prawdziwego zdarzenia - dodaje druga.
Radni dzielnicy donoszą, że PKP PLK ma plany przebudowy stacji, jednak ciężko o szczegóły. - Pytamy, czy mieszkańcy naszej dzielnicy wreszcie przestaną moknąć? Czy PKP PLK postawi nową dużą wiatę? Jaka będzie ta wiata, czy spełni oczekiwania pasażerów? - pyta Iza Kowalska, radna Rembertowa - Czy będzie na stacji kiosk albo jakaś mała kawiarnia? To by się przydało, bo pociągi do centrum często się na naszej remontowanej od lat linii spóźniają.
PKP PLK plany ma, choć nie podaje szczegółów
Z powyższymi pytaniami skierowaliśmy się do rzecznika PKP PLK. Spytaliśmy też o tunel, którego budowa w tej okolicy ma być planowana. Oto odpowiedź PKP PLK:
Szanowna Pani Redaktor
W ramach budowy w Rembertowie bezkolizyjnego skrzyżowania na wysokości przejazdu kolejowo-drogowego obok stacji, przewidziana jest przebudowa peronu. Uwzględniono m.in. budowę długiej ponad stumetrowej wiaty, ustawienie ławek oraz tablice informacyjne. Zmiany zapewnią wygodniejsze podróże w ruchu aglomeracyjnym.
Dzięki budowie bezkolizyjnego skrzyżowania zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym oraz ułatwi komunikacja. W tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonawcę zadania „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap II – część wiaduktowa”, które w obrębie Rembertowa, ulicy Marsa i Chruściela realizowane jest wspólnie z m. st. Warszawa. Obecnie na ukończeniu są projekty dla konkretnych lokalizacji.
Jak widać plany są. Pytaniem, na które nie uzyskaliśmy odpowiedzi jest to, kiedy zostaną zrealizowane.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy.