– PanParagon to kompleksowa aplikacja zakupowa, w której można m.in. wyszukiwać promocje czy przechowywać paragony. Anonimowe dane, jakie trafiają do nas każdego dnia to cenne źródło wiedzy o realnych cenach czy aktualnych trendach zakupowych. Tuż przed Wielkanocą postanowiliśmy sprawdzić, co paragony mówią o majonezie. Okazuje się, że zapotrzebowanie na ten produkt w okresie świąt jest dużo wyższe niż w zwyczajne dni, a dane dotyczące zmiany cen są dość optymistyczne – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. Co zatem wynika z paragonów?
Wielkanoc majonezem stoi
Jak wynika z danych z aplikacji PanParagon, częstotliwość zakupu majonezu na święta wielkanocne wzrasta ponad dwukrotnie! W zwykłym tygodniu produkt ten pojawiał się na 2,13 proc. paragonów z kategorii "jedzenie", natomiast w tygodniu wielkanocnym był już on widoczny na 4,65 proc. dowodów zakupu. Jak widać, popularność zakupu majonezu na Wielkanoc jest znacząca.
Autorzy badania poszli o krok dalej i postanowili rozstrzygnąć, jaka marka majonezu jest częściej kupowana przez Polaków.
Winiary czy Kielecki?
Jak co roku, toczy się dyskusja na temat tego, który majonez jest lepszy: Kielecki czy Winiary. Zdania są podzielone i nie brakuje zwolenników zarówno jednej, jak i drugiej marki. Jak ten "spór" rozstrzygają paragony?
– Spośród wszystkich dowodów zakupu z kategorii "jedzenie" wyłoniliśmy te, na których znajdował się majonez Winiary lub Kielecki. Okazuje się, że w 2023 roku, z tych dwóch marek, częściej kupowany był majonez Winiary, który z wynikiem 61 proc. zdeklasował swoją największą konkurencję. Majonez Kielecki obecny był natomiast na pozostałych 39 proc. paragonów – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Ceny majonezu
Jak pokazują dane z dowodów zakupu, wzrost cen poszczególnych produktów w ciągu ostatniego roku nie jest drastyczny. Co ciekawe, wśród analizowanych artykułów jedna pozycja jest zaskakująco stabilna. Chodzi o majonez o pojemności 700 ml, który na początku 2023 roku kosztował 13 zł 38 gr, natomiast w tym samym okresie w tym roku jego cena zmalała o grosz. To spora niespodzianka po paru latach ciągle rosnących cen.
Na drugim biegunie znajduje się majonez z pojemnością oscylującą w granicach 400-410 ml. Średnia cena za tego typu produkty w ostatnim roku wzrosła 6,4 proc., co daje najwyższą podwyżkę tej kategorii artykułów.
Pośrodku stawki znalazł się natomiast majonez sprzedawany w 500 ml słoikach, który odnotował wzrost ceny o 5,7 proc.
Wielkanoc 2024 - najlepsze memy: