Zielona Linia uruchamia nowy kanał wsparcia. Do tej pory z pomocy konsultanta można było korzystać za pośrednictwem telefonu,czatu czy e-maila. Od 1 sierpnia wprowadzono nową możliwość dla osób niesłyszących lub słabosłyszących, które posługują się polskim językiem migowym.
Czytaj także: Muzyka, teatr i taniec. Wszystko to w najbliższym miesiącu znajdziecie w Arkadach Kubickiego!
Jak skorzystać z usługi?
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
- Można porozmawiać z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy, przez internet. Połączenie jest możliwe z dowolnego miejsca i nie wymaga wizyty w urzędzie pracy.
- Jeżeli podczas wizyty w urzędzie pracy potrzebny będzie tłumacz języka migowego, pracownik urzędu pracy połączy się z konsultantem, który będzie tłumaczył rozmowę na język migowy.
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebny będzie:
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dostęp do aplikacji Microsoft Teams.
W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy kliknąć w grafikę „Połącz z konsultantem”. W przypadku przeglądarki Chrome lub Edge istnieje możliwość rozpoczęcia rozmowy od razu z pracownikiem Zielonej Linii. W dymku aktywnej karty przeglądarki pojawi się informacja o zgodzie na udostępnienie kamery i mikrofonu. W przypadku korzystania z innych przeglądarek, zostaniemy przekierowani do pobrania, a następnie instalacji oprogramowania MS Teams na urządzeniu, z którego korzystamy. Szczegółowe instrukcje znajdziesz >>TUTAJ<<.
Czytaj także: WUM ogłosił wyjątkowy przełom. Specjaliści w nowatorski sposób pomogli 10-latce
Jak działa Zielona Linia?
Dzięki komunikacji w języku migowym każda osoba zainteresowaną tą formą kontaktu uzyska potrzebne informacje dotyczące rynku pracy oraz usług powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. Dodatkowo, nowa forma kontaktu Zielonej Linii umożliwi komunikację w języku migowym z pracownikami urzędów pracy na miejscu w urzędzie.