korek

i

Autor: Pixabay

2023 z perspektywy pasażera. Planowane utrudnienia, korki, nowe trasy

2022-12-31 11:28

2023 rok przyniesie pasażerom wiele zmian. W Warszawie planowane są rozmaite inwestycje, które przyniosą utrudnienia komunikacyjne, korki i sprawią, że wiele osób pozna zupełnie nowe trasy. Warto się na to przygotować.

Utrudnienia komunikacyjne w tak dużym mieście, jak Warszawa to ponura norma. Zdarzają się często i nikogo nie dziwią. Warto jednak z wyprzedzeniem dowiedzieć się, jakie nowości na stołecznych drogach nas czekają. Rok 2023 przyniesie wiele zmian, które mogą poskutkować takimi utrudnieniami, jak korki i nowe trasy. Na szczęście możemy poznać miejskie plany z wyprzedzeniem.

Budowa tramwaju na Wilanów

Do tej pory Wilanów nie doczekał się tramwaju. W roku 2022 powoli ruszyły prace, które mają na celu poprowadzenie torów tramwajowych do tej dzielnicy. Jednakże przyniesie to mieszkańcom trochę problemów, zanim zacznie działać i dawać profity.

W 2023 roku ma inwestycja ma nabrać wiatru w żagle, a prace przyspieszą. Na przełomie 2023 i 2024 roku pasażerowie mają już przejechać gotową trasą tramwajową. Zmiany czekają m.in. ulice Belwederską, Spacerową czy Sobieskiego, a także aleje Rzeczpospolitej. Przejazd tramwajem z Wilanowa do stacji metra Centrum wyniesie około 25 minut. 

II linia metra zostanie dokończona

Jak informowaliśmy, na 2023 rok planowane jest również dokończenie II linii metra. Inwestycja ta będzie się wiązać z utrudnieniami na Górczewskiej w stronę Lazurowej. Zdecydowanie warto przeczekać ten moment, by potem cieszyć się szybką komunikacją.

Remont trasy Łazienkowskiej

W 2023 roku kontynuowany będzie również remont trasy Łazienkowskiej. Zła wiadomość jest jednak taka, że przewidywane zakończenie prac nad nim to rok... 2025! Ta inwestycja może generować największe utrudnienia w ruchu i korki.

Zakończenie budowy Warszawy Zachodniej

Niestety, wygląda na to, że wiele jest inwestycji, których końca nie widać. Warto wspomnieć tu o Warszawie Zachodniej. Jest już praktycznie pewne, że wbrew pierwotnym zapowiedziom dworzec w pełnej okazałości nie ruszy w 2023 a 2024 roku. Zaawansowanie prac na dworcu przekroczyło 55%. Przebudowa ta w perspektywie 2-3 lat może całkowicie sparaliżować Warszawę. 

Wisłostrada - kolektor Wiślany

To kolejny projekt realizowany w Warszawie przez Budimex S.A. Budowa kolektora Wiślanego została podzielona na etapy: na odcinku od Mostu Gdańskiego do ul. Dewajtis/Pergaminów realizacja zadania trwa od grudnia 2020 r. i ma się zakończyć w I kwartale 2023 r. Umowa na ostatni odcinek kolektora – od ul. Dewajtis/Pergaminów do Zakładu Farysa została zawarta w listopadzie ub. r., a obecnie trwają prace projektowe. 

Duże utrudnienia na Politechnice. Metro wymienia schody ruchome