utrudnienia

i

Autor: Tramwaje Warszawskie

Z Warszawy

Będą duże zmiany w Alejach Jerozolimskich. Utrudnienia potrwają prawie rok

Trwają prace związane z budową tramwaju do Dworca Zachodniego. Już wkrótce, ze względu na roboty w ramach inwestycji, zmieniona zostanie organizacja ruchu na odcinku Al. Jerozolimskich. Kierowcy powinni przygotować się na duże i naprawdę długie utrudnienia.

Blisko rok sporych utrudnień w Warszawie

Wraz z rozpoczęciem budowy kolejnego odcinka tunelu tramwajowego od nocy z 18 na 19 października (z piątku na sobotę) zmianie ulegnie organizacja ruchu w Al. Jerozolimskich na wysokości Dworca Zachodniego. Jak przekazali przedstawiciele Tramwajów Warszawskich, ruch kołowy w obu kierunkach będzie się odbywać po północnej jezdni, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu (w tym buspasy).

"Wykonawca tramwaju do Dworca Zachodniego przymierza się do rozszerzenia frontu robót i niebawem rozpocznie budowę tunelu tramwajowego na przecięciu przez Aleje Jerozolimskie. Powstały już »przewiązki« między jezdniami, co umożliwi zamknięcie od nocy z piątku na sobotę 18/19 października jezdni południowej - w kierunku centrum - pomiędzy ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 r. a Sokołowskiego »Grzymały«" - czytamy w komunikacie.

Przy tej okazji zaapelowano, by kierowcy starali się wybierać alternatywne trasy przejazdu. "Aby zmniejszyć utrudnienia i usprawnić przejazd na trasie objazdowej, w tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich, łączącym Aleje Jerozolimskie od strony Ursusa i Pruszkowa z al. Prymasa Tysiąclecia, oraz w środkowej części przejazdu pod torami w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia zostaną udostępnione dwa pasy ruchu" - dodali przedstawiciele Tramwajów Warszawskich.

Warto zaznaczyć, że najbliższe miesiące przyniosą kolejne zmiany w organizacji ruchu w opisywanej okolicy. Wykonawca będzie prowadził prace etapowo, tak aby ulica pozostała przejezdna. Tym samym zajmowane będą inne fragmenty jezdni, co przełoży się na kolejne modyfikacje dla kierowców. Jak przekazano w komunikacie, "utrudnienia w tym miejscu powinny zakończyć się w okolicach wakacji 2025 r.". Potrwają więc niecały rok.

"Ponadto na przełomie października i listopada 2024 r. wykonawca planuje też rozszerzyć front robót w ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - na odcinku pomiędzy Szczęśliwicką a Grójecką. Tu także kierowcy pojadą jedną jezdnią w obu kierunkach" - czytamy.

Tramwaj do Dworca Zachodniego - szczegóły inwestycji

Nowa trasa tramwajowa do Dworca Zachodniego będzie miała ok. 1,6 km. Korzystający z niej pasażerowie pojadą od stacji Warszawa Zachodnia, z podziemnego przystanku, ok. 500-metrowym tunelem pod parkiem Pięciu Sióstr. Tramwaje wyjadą z tunelu między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. i dojadą do węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu z ul. Grójecką.

"Dzięki tej inwestycji pasażerowie będą mogli dojechać tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, z którego łatwo będzie można przejść na perony kolejowe i autobusowe. Czas przejazdu z Grójeckiej wyniesie około pięciu minut, a ze stacji metra Politechnika - nieco ponad kwadrans" - czytamy na stronie Tramwajów Warszawskich.

Cała inwestycja powinna być gotowa w 2026 r. W czerwcu tego roku ratusz przekazał, że jej wartość wynosi 363 mln zł brutto.

Wielkie badanie w Warszawie. Ankieterzy będą przepytywać ludzi na ulicach