Opracowaniem wspomnianej dokumentacji projektowej zajmie się konsorcjum Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Prace te, wycenione na 54,2 mln zł, powinny zostać zrealizowane w ciągu 41 miesięcy (łącznie z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych). Później ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę prac budowlanych.
Będzie nowy odcinek S7 Kiełpin - Warszawa
- Droga ekspresowa S7 Kiełpin - Warszawa będzie miała przekrój dwujezdniowy. Zaprojektowane zostaną dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m) oraz wariantowo pięć węzłów: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, Warszawa Północ (NS - połączenie z Trasą Armii Krajowej S8). Do tego wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ostateczne rozwiązania wynikać będą z uzgodnień i analiz, które wykonawca przeprowadzi na etapie projektowania - przekazali przedstawiciele GDDKiA.
Po trzy pasy ruchu
Jak dodali, planowana trasa o długości ponad 13 km będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. W początkowej części zostanie poprowadzona po śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie. Dalej pobiegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i Janickiego. Za ul. Arkuszową w Warszawie zejdzie do wspomnianych już tuneli, a następnie wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8.
Czytaj również: Będzie nowa obwodnica w woj. mazowieckim. "Możemy ruszać z budową"
W ramach swoich zadań wykonawca projektu dokona dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. Kierowcy będą mogli dostać się na S7 przez wspomniane powyżej węzły.
- To jest jedyny kierunek wylotu z Warszawy, czy wjazdu do Warszawy, który nie jest jeszcze drogą ekspresową. To jest ważne wyzwanie, które chcielibyśmy jak najszybciej zrealizować. Wiele osób narzeka na utrudnienia w ruchu, na korki, szczególnie od strony Łomianek. Ta trasa czekała na tę decyzję bardzo długo - podkreślił minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Budowa wieżowca The Bridge na ukończeniu - zobacz zdjęcia: