Biedronka osiągnęła ogromne przychody
Biedronka jest jednym z najbardziej popularnych supermarketów w Polsce. Teraz lokali tej lubianej, zakupowej destynacji, przybędzie, jak grzybów po deszczu.
Grupa Jeronimo Martins, do której należy Biedronka, pokazała konsumentom swoje wyniki za 2022 rok. Przychody grupy wyniosły 25,4 mld euro (wzrost o 21,5 proc. rdr).
Czytaj także: Biedronka. Zarobki pójdą w górę. Ile dostaną pracownicy popularnej sieci sklepów?
- Nie śniliśmy, że osiągniemy kiedyś takie poziomy sprzedaży. Jest to kamień milowy w naszym rozwoju, ale także wielka odpowiedzialność związana ze wsparciem naszych klientów w walce z inflacją - skomentował ów sukces Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.
Nowe Biedronki i ich przepis na sukces
Jak jest przepis na sukces Biedronki i całej grupy Jeronimo Martins? Strategia marki polega przede wszystkim na inwestycji w cenę. W czasach pandemii Covid-19 i wojny w Ukrainie Biedronka starała się dostępnymi sobie sposobami ograniczyć poziom inflacji żywności. Wyraźnie docenili to klienci, otoczeni przez wszechobecną drożyznę.
Czytaj także: TYLE zarabia się w Biedronce na kasie. Kwota może zaskoczyć nawet pracownika biurowego
W 2022 roku sprzedaż Biedronki w walucie lokalnej wzrosła o 24,1%, przy LFL na poziomie 20,6%. Sprzedaż osiągnęła 17,6 mld euro, 20,9% więcej niż w 2021 r. Z tytułu podatków firma zapłaciła w Polsce 679 mln euro. Nakłady Biedronki na inwestycje w 2022 r. wyniosły 485 mln euro.
W związku z tak potężnym finansowym sukcesem, w 2023 roku Biedronka otworzy ok. 130-150 nowych sklepów i zmodernizuje ok. 350 już istniejących placówek. Rozwinie się również należąca do Jeronimo Martins sieć drogerii Hebe, która ma w planach rozwój e-sklepu oraz otwarcie ok. 30 placówek stacjonarnych.
Zobacz zdjęcia: Prace archeologiczne na rogu ul. Anielewicza i al. Jana Pawła II w Warszawie