PKP Intercity

i

Autor: LUKASZ GAGULSKI / SUPER EXPRESS PKP Intercity wyda miliardy na nowe lokomotywy

komunikacja

Bilety PKP do kupienia w sklepach, na stacjach paliw i w kolekturach Lotto

Rewolucja w PKP! Bilety na pociągi Intercity będzie można kupić już nie tylko na dworcach i przez internet, ale także np. w hotelach, sklepach, na stacjach paliw czy w kolekturach, a nawet w sklepach Żabka.

Nowy model sprzedaży agencyjnej skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe - z wyłączeniem kolejowych kas biletowych, czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity oraz spełniających określone wymagania.

Bilety PKP do kupienia w sklepach i na stacjach paliw, a nawet w Żabkach

- Dla potencjalnych partnerów to szansa na sprzedaż biletów przewoźnika, którego popularność stale rośnie, na jasnych i atrakcyjnych zasadach. Nasza dotychczasowa współpraca z partnerami w ramach ujednoliconych warunków handlowych i rozwój zdalnych kanałów sprzedaży pokazuje, że podróżni bardzo chętnie korzystają z nowych możliwości zakupu biletów PKP Intercity – mówi Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity.

- Jest grupa konsumentów, która woli tradycyjne kanały sprzedaży. Możliwe, że niedługo bilety będzie można kupić w sklepach typu Żabka czy kioskach. Musimy zaspokajać potrzeby wszystkich uczestników rynku - przekonywał podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity SA.

Od kilku miesięcy bilety PKP Intercity są dostępne na platformach KOLEO, mPay, e-podróżnik.pl oraz SkyCash. Do końca lutego poprzez te kanały sprzedano 1,8 mln biletów przewoźnika - przypomniało PKP Intercity.

Nowa formuła agencyjna sprzedaży biletów skierowana jest do firm z własną lub partnerską siecią dystrybucji towarów czy usług, które mają co najmniej 50 punktów stacjonarnych i mogą się wykazać doświadczeniem w sprzedaży usług podmiotów zewnętrznych.

Jak tłumaczy przewoźnik, współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r. Nowy model sprzedaży agencyjnej przewiduje jednolite warunki handlowe dla każdego z partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy - zaznaczyła spółka.

PKP Intercity przypomniało, że rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju, a projekt nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp.

PKP Intercity

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W 2022 r. z usług przewoźnika skorzystało prawie 60 mln pasażerów. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 r. spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.

Zobacz galerię: Warszawa: prace przy wiadukcie na ul. Marywilskiej

PKP wycięło kilkaset drzew przy ul. Makowskiej. Olszynka Grochowska straszy akacjowymi kikutami