Jest pierwsza decyzja lokalizacyjna dla linii KDP między Warszawą i Łodzią
W informacji z początku grudnia przedstawiciele spółki CPK przekazali, że objęty decyzją lokalizacyjną odcinek ma ok. 1 km. Jego część znajduje się w tunelu w sąsiedztwie dworca Warszawa Zachodnia. "Ten fragment torów ma kluczowe znaczenie: będzie stanowić wylot z Warszawy w kierunku Lotniska CPK i Łodzi, gdzie trwają prace związane z budową tunelu dalekobieżnego" - dodali, wyjaśniając przy tym, że omawiany odcinek podłączy się do układu torowego wybudowanego przez PKP PLK.
- Uzyskaliśmy pierwszą z dwunastu potrzebnych decyzji lokalizacyjnych. Ten ważny odcinek w rejonie Warszawy Zachodniej przeciera inwestycyjne szlaki. Cieszymy się z dobrej współpracy z wojewodą mazowieckim i czekamy z niecierpliwością na kolejne decyzje lokalizacyjne, które są niezbędne dla dalszej realizacji - zaznaczył Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK ds. kolei.
Na jakim etapie są prace nad inwestycją?
Odnosząc się do zaawansowania inwestycji, przedstawiciele spółki przekazali, że złożyli już osiem z dwunastu wniosków o decyzję lokalizacyjną, które trafiły do Urzędów Wojewódzkich w Warszawie i Łodzi. CPK dysponuje też kompletem decyzji środowiskowych i dziewięcioma z czternastu decyzji wodno-prawnych. "W ramach projektu KDP Warszawa - Łódź spółka CPK planuje łącznie osiem postępowań przetargowych: sześć w zakresie zasadniczych robót budowlanych i dwa obejmujące sterowanie ruchem i teletechnikę oraz sieć trakcyjną" - czytamy.
Budowa Kolei Dużych Prędkości ma docelowo umożliwić skrócenie przejazdu między Warszawą a Łodzią do ok. 40 minut. Z Warszawy do lotniska CPK będzie można natomiast dojechać w mniej niż 20 minut. Odcinek między wspomnianymi miastami ma zostać uruchomiony pod koniec 2032 r. - równocześnie z samym portem.
Czytaj również: CPK buduje gigantyczny parking. Wiemy, kto go zaprojektuje i ile to będzie kosztować