Przebudowa torowiska na Pradze-Południe
Tramwaje Warszawskie chcą przebudować tory tramwajowe między rondem Waszyngtona a rondem Wiatraczna. Spółka uzasadnia to faktem, że nietypowy układ torowiska znacznie odbiega od obowiązujących dziś standardów. Tory na alei Waszyngtona funkcjonują od lat 40. XX wieku. W zeszłym roku tramwajarze punktowo remontowali odcinek. Zapowiadana przebudowa będzie jednak znacznie bardziej poważna i kompleksowa.
Spółka podpisała już umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej nowego torowiska z firmą Databout. Wartość kontraktu to ponad 3,6 miliona złotych brutto. Przedsiębiorstwo dokona analizy sześciu wariantów przebudowy. Każdy z nich będzie różnił się m.in. usytuowaniem torowiska. Tramwaje Warszawskie po wakacjach wypracują najlepszy wariant, później sporządzona zostanie pełna dokumentacja. Uzyskane zostaną też stosowne pozwolenia.
Czytaj również: Darmowa komunikacja w Warszawie – dla kogo i jak skorzystać? Wyjaśniamy
Kiedy ruszy przebudowa torowiska na al. Waszyngtona?
Gruntowny remont torowiska między rondem Waszyngtona a rondem Wiatraczna będzie mógł ruszyć po 2028 roku - do tego czasu zostaną bowiem zrealizowane prace projektowe. Ostateczny termin prac będzie uzależniony od zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych oraz innych inwestycji prowadzonych w tym rejonie, np. przebudowy kolejowej linii średnicowej. Rozwiązania uwzględnione w projekcie będą też umożliwiały realizację trasy tramwajowej na Gocław.
Pod kątem remontu torowiska na al. Waszyngtona Tramwaje Warszawskie pozostają też w kontakcie z Metrem Warszawskim. W okolicy będzie bowiem realizowana budowa trzeciej linii metra - punktem zbieżnym jest rondo Wiatraczna, gdzie powstanie stacja M3. Obie inwestycje mają być ze sobą skoordynowane.
Czytaj również: Będą duże utrudnienia w Warszawie. Zmiany dla kierowców, tramwaje nie dojadą do pętli
Skrzyżowanie Obrońców Tobruku i Powązkowskiej. Powstanie tu rondo: