Grupa Inco od lat na polskim rynku
Niewiele marek z PRL przeżyło do dziś, ale udało się tego dokonać Ludwikowi, czyli płynowi do mycia naczyń, którego Polacy używają od 1964 r. "Na dodatek Ludwik trzyma się nieźle: pod względem udziału wolumenowego miał w 2023 r. 31,2 proc. rynku, czyli był liderem. Wartościowo miał 28,8 proc. i drugą pozycję" - podaje "PB".
Polski producent zajmuje czwarte miejsce w uniwersalnych środkach czyszczących. "Firma szacuje, że jej pasty Buwi dają jej 35 proc. rynku środków do czyszczenia obuwia. Z kolei w segmencie leków bez recepty jest liderem na rynku preparatów na kurzajki (Brodacit ma 27,3 proc. rynku) i ma czwarte miejsce wśród producentów wyrobów na odciski (ABE ma 4,7 proc. rynku) - informuje "PB".
Poza tym Grupa Inco zajmuje się produkcją nawozów ogrodniczych, w tym w tym Florovit i Azofoska. W sektorze firma jest liderem z 24,6 proc. udziału wartościowego w kanale DIY.
Znana polska marka celuje w Europę Zachodnią
Jak zaznaczył "PB", obecnie eksport odpowiada za 12 proc. przychodów firmy. - W związku z sytuacją na Wschodzie kierujemy się na Zachód. W 2022 r. odpadł ważny rynek rosyjski i białoruski. Nadal dostarczamy towary do Ukrainy. Zamierzamy pojawić się w krajach Europy Zachodniej, w których dziś prawie wcale nas nie ma. Myślimy o Włoszech, Niemczech i Francji. Rozpoczynamy proces wejścia na te rynki - powiedział prezes Grupy Inco Sławomir Józefiak.
Planowane kosztowne inwestycje mają nie wpłynąć na zmianę liczby pracowników. Obecnie grupa zatrudnia ponad 800 osób w zakładach zlokalizowanych w całej Polsce.
Otwarcie klubokawiarni Księdza z osiedla - zobacz zdjęcia: