Szczegóły planowanych zmian na S7
Chodzi o dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej odcinka Czosnów – Kiełpin. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie droga ekspresowa S7 o długości 9 km z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Budowa drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy to inwestycja, na którą mieszkańcy stolicy, ale także podwarszawskich Łomianek, czekają od wielu lat. Umowa na opracowanie projektu i budowę nowej, bezpiecznej i wygodnej trasy to poważny krok w kierunku realizacji tego przedsięwzięcia – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm: Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan oraz Yörük Yapi Inşaat Turcja. Wartość zadania wynosi ok. 536 mln zł, a czas realizacji to 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.
Jak poinformował resort, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania i realizacji, kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.
Na północ od Warszawy kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej S7 od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Ten 35-kilometrowy fragment S7 zostanie udostępniony w 2025 r. Natomiast w październiku 2023 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie ostatniego odcinka północnego wlotu do stolicy, ok. 12,9 km nowego przebiegu drogi ekspresowej, pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie.
Tak wygląda wnętrze nowego Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie - zobacz zdjęcia: