W Warszawie w ostatnim dniu maja 2023 roku została uruchomiona kolejna placówka sieci Ikea. Nie jest to jednak tradycyjny, wielkopowierzchniowy sklep meblowy, a Studio planowania i zamówień Ikea, stworzone z myślą o potrzebach klientów. Znalazło się ono na 1. piętrze centrum handlowego Westfield Mokotów, czyli w dawnej Galerii Mokotów. Byliśmy tam dla Was.
Nowa Ikea na Mokotowie. To studio planowania i zamówień
Idea tego rodzaju lokali pod marką Ikea pojawiła się w ubiegłych latach, ale wciąż rozkwita. Zespół, który pracował będzie w Ikea w Westfield Mokotów jest pełen nadziei na sukces i ogromne, również zawodowe możliwości.
- Pokładam w tym olbrzymie nadzieje, jest to dla mnie duże wyzwanie. Mam nadzieję, że stworzymy tutaj super atmosferę i świetne doświadczenia dla klientów - mówi nam pani Ola Szydłowska, dotychczasowa project liderka w placówce Ikea Janki i obecna manager Studia planowania i zamówień Ikea Westfield Mokotów.
To właśnie potrzeby ludzi urządzających mieszkania i domy skłoniły Ikea do zainwestowania sił i środków w otwarcie Studia planowania i zamówień na Mokotowie, który od dawna wywołuje duże poruszenie wśród jego potencjalnych klientów. Ekscytacji nie brakuje również wśród członków zespołu tej sieci.
- Jestem bardzo podekscytowana, bo wiemy, że w Warszawie jest ogromny rynek dla usług projektowania wnętrz. Tutaj w tym punkcie rozpoczynamy od projektowania kuchni i szaf, ale zaraz będziemy chcieli dołączać projektowanie całych powierzchni. Wiem, że w Warszawie jest wielki popyt na te usługi, a my mamy je w bardzo dobrej cenie i świetnej jakości - mówi w rozmowie z nami pani Monika Zielińska, dyrektorka warszawskiego regionu Ikea.
Wnętrza Studia planowania i zamówień Ikea Westfield Mokotów
Wchodząc do Studia planowania i zamówień Ikea czeka nas zaskoczenie. Chociaż wydawać by się mogło, że miejsce to będzie miało ograniczoną powierzchnię, w której znajdą się jedynie wygodne biurka do zaplanowania mieszkaniowej przestrzeni - to nic bardziej mylnego.
Jak na standardy centrum handlowego miejsce jest całkiem duże i można w nim zobaczyć ekspozycję. Oczywiście, nie tak obszerną jak w sklepach wielkopowierzchniowych, ale jednak dla osób, którym trudno tylko na etapie koncepcyjnym/internetowym oceniać proponowane rozwiązania - to dobre rozwiązanie.
Zobacz zdjęcia: Ikea z nową placówką na Mokotowie. Byliśmy na otwarciu!
Dlaczego nowa Ikea powstała w Westfield Mokotów?
Z jakiego powodu nowa Ikea otworzyła się właśnie w Westfield Mokotów? Decyzja o jej otwarciu była oczywiście bardzo przemyślana i poparta odpowiednimi badaniami rynku.
- Skąd pomysł na Mokotów? Chcieliśmy zaistnieć w sercu Warszawy i szukaliśmy takiego miejsca, które odpowie na potrzebny ludzi, którzy tutaj mieszkają. Widzimy, że tutaj budują się nowe osiedla, są również osiedla, które istnieją już dłużej. Myślimy więc też o tych klientach, którzy czekają na kolejną zmianę w swoim życiu. Mokotów okazał się najlepszym miejscem i najlepszą opcją również dla nas na mapie Warszawy, więc trzymamy kciuki za powodzenie tego projektu - mówi w rozmowie z Eska Warszawa Joanna Jastrowicz country retail solutions manager w IKEA Group.
Czytaj także: Ikea z nową placówką w Warszawie. Gdzie i kiedy zostanie otwarta?
Oferta Studia planowania i zamówień Ikea Westfield Mokotów
- Można tutaj zaplanować kompletne rozwiązania kuchenne oraz rozwiązania na przechowywanie. Nie ma najmniejszego problemu z zakupieniem żadnego serwisu, mam tu na myśli: montaże, dostawy, raty. Wszystko można u nas kupić z dostawą, od największych szaf po najdrobniejsze łyżeczki. Pomożemy we wszystkim - zapewnia Ola Szydłowska.
Co więcej, wszystkie te usługi są bardzo powszechnie dostępne, co ułatwia klientom współpracę z Ikea Westfield Mokotów. Już na ścianie Studia planowania i zamówień Ikea podany jest cennik, który klarownie pokazuje potencjalnemu nabywcy koszty, jakie ów poniesie. Dostęp do osób specjalizujących się w projektach także ma pomóc przeciętnemu klientowi Ikea.
- To projektowanie jest ogromną barierą w zakupach. Niektórzy są na różnych etapach – w ogóle nie wiedzą od czego zacząć, nie potrafią zwymiarować swojego pomieszczenia, natomiast inni mają już konkretną wizję i trzeba ich tylko trochę naprowadzić. Jesteśmy dostosowani do różnych potrzeb. Przeprowadzamy wywiad, by odpowiednio zadbać o funkcjonalność. Pytamy klienta szczegółowo, tak jak lekarz w wywiadzie lekarskim, jakie aktywności będzie wykonywał w kuchni, co lubi gotować, jakie ma potrzeby, jak dużo czasu spędza w danym pomieszczeniu. Ogromny nacisk kładziemy na to, żeby człowiek czuł się później jak u siebie - podkreśla Monika Zielińska.
Czytaj także: Ile płaci Ikea? Kasjerka ujawniła prawdę o pracy i zarobkach w tej sieci
Plusy i minusy
Na pewno ogromnym plusem nowego Studia planowania i zamówień jest jego dostępność. Tłumy odwiedzające galerie handlowe zwłaszcza w weekendy pokazują, że konsumujemy dużo i korzystamy z kapitalistycznych możliwości.
Jednocześnie jednak lokalizacjach w centrum handlowym z tego samego powodu może być minusem. Z punktu widzenia klienta czasem łatwo przeoczyć spokojniejszy punkt, lokal usługowy, kiedy nieustannie jesteśmy w pędzie zakupów. Z pewnością jednak decyzja o tej lokalizacji jest wyjątkowo przemyślana i w najbliższych latach zacznie procentować.