Jak pobiegnie zachodnia część Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej? Na stole cztery warianty

2025-08-22 19:10

Kontynuujemy prace projektowe związane z przygotowaniem propozycji wariantów przebiegu zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej - przekazali pod koniec sierpnia przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak dodali, wkrótce zorganizują spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin, przez które może prowadzić trasa. Jakie opcje jej przebiegu są obecnie brane pod uwagę?

droga

i

Autor: GDDKiA/ Materiały prasowe

GDDKiA ogłasza spotkania ws. wariantów przebiegu zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Zachodnia część Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, o której mowa, to odcinek od projektowanej trasy S10 w rejonie Nacpolska, przez DK 92, po S7 na południe od Warszawy. Już we wrześniu spotkania informacyjne odbędą się w ośmiu gminach dla odcinka od S10 do DK92. W październiku i listopadzie podobne rozmowy będą prowadzone z mieszkańcami trzynastu gmin dla pozostałego odcinka.

Jak przypomnieli przedstawiciele GDDKiA, w ramach prac prowadzonych nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym przygotowano cztery warianty trasy od S10 do DK92 (odcinek pierwszy) i od DK92 do S7 (odcinek drugi). "Jednym z nich jest poprowadzenie OAW po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 50. Wszystkie warianty OAW projektowane są w jednakowym stopniu szczegółowości. Początek pierwszego odcinka założono na połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska. Następnie trzy warianty - zielony, czerwony i błękitny - przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski - po wschodniej stronie tego miasta. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa - warianty zielony, czerwony i niebieski w gminie Nowa Sucha, a wariant błękitny w gminie Sochaczew" - wyjaśniono w komunikacie.

Dyrekcja podkreśliła również, że żadne konkretne decyzje dotyczące ostatecznego wariantu jeszcze nie zapadły, dlatego tak ważny jest głos okolicznych mieszkańców. Spotkania będą organizowane w dwóch turach - w godz. 11:00-15:00 projektanci odpowiedzą na pytania, a o godz. 16:00 rozpocznie się dyskusja ogólna. Dokładne terminy i miejsca, w których realizowana będzie akcja informacyjna, są dostępne na stronie internetowej GDDKiA.

Co dalej z inwestycją? Planowane kroki GDDKiA

Co Dyrekcja planuje po opisanych wyżej spotkaniach? Przede wszystkim przyjrzenie się opiniom spływającym od mieszkańców i - jeśli będzie to możliwe - uwzględnienie ich w dokumentacji. Później przyjdzie czas na analizę wielokryterialną, która umożliwi wskazanie wariantu określonego jako preferowany we wniosku do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie o wydanie decyzji środowiskowej. Wniosek ten ma zostać złożony w drugiej połowie 2026 r.

Jednocześnie w GDDKiA trwają przygotowania do ogłoszenia w tym roku przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla wschodniego odcinka Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Projektant będzie miał za zadanie przeanalizowanie wariantów trasy, później odbędą się spotkania podobne do tych opisanych wyżej.

Tramwaj do Dworca Zachodniego w budowie - zobacz zdjęcia:

Nowa kładka nad Wisłą w Warszawie. Tylko dla rowerzystów i pieszych
Warszawa Radio ESKA Google News
Porachunki Osobiste
Inwestycje drogowe. Czy najniższa cena nadal jest gwarantem wygrania przetargu? PORACHUNKI OSOBISTE